ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ПРОЄКТІВ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ В НАЦІОНАЛЬНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ «ЧЕРНІГІВСЬКИЙ КОЛЕГІУМ»: ВИКЛИКИ І ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Марина Кеда Кандидат історичних наук, доцент кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (Чернігів, Україна) Стипендіат програми Жана Моне, Європейський університет Флоренц ії https://orcid.org/0000-0003-3458-1299

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242808

Ключові слова:

міжнародні проєкти, НУЧК, напрям Жан Моне, програма Еразмус, війна, виклики, перешкоди

Анотація

Мета статті – виявити й систематизувати виклики, що постають на шляху успішної імплементації проєктів програм Європейського Союзу у Національному універси­теті «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (НУЧК), та окреслити перспективні шляхи і напрямки їх подолання.

Методологія. Стаття базується на результатах авторського емпіричного  дослідження (інтерв’ю з керівниками та менеджерами реалізованих та діючих проєктів у поєднанні з методом автоетнографії).

Наукова новизна. Виявлено та систематизовано основні виклики і перешкоди, що постають на шляху успішної імплементації проєктів, що реалізуються за підтримки Європейського Союзу в НУЧК, окреслено основні стратегічні напрямки як для невідклад­ного реагування так і для оптимізації проєктної діяльності у вузі у довгостроковій перспективі.

Висновки. У результат дослідження викликів для міжнародної проєктної діяльності на трьох рівнях (державному, регіональному та університетському) було виявлено, що основний блок перешкод для імплементації проєктів програм ЄС зосереджений на рівні університету. У той час, як на загальнодержавному рівні відбувається постійне удосконалення умов для реалізації проєктів в Україні, міжнародну діяльність курують відповідні офіси (наприклад, Еразмус+ офіс України), на рівні університету все ще зберігається необхідність оптимізації відповідних умов. Найбільшими викликами є: відсутність проєктного відділу, недостатня участь і підтримка з боку міжнародного та фінансового відділів, брак персоналу, який має достатній рівень володіння іноземними мовами (зокрема, англійською) для роботи з проєктними командами, відсутність бази даних по проєктам НУЧК, комплекс технічних й організаційні труднощів, спричинених війною.  

Найбільш перспективними векторами формування відповідних політик університету для подолання окреслених викликів можуть стати: створення проєктного відділу (або акумуляція його функцій у складі нині діючого «Відділу міжнародних зв’язків та соціального партнерства»), який надавав би комплексну інформацію про грантові можливості (програми, актуальні конкурси, алгоритм підготовки проєктних заявок, особливості імплементації проєктів ЄС тощо); фахова підготовка (підвищення кваліфікації) працівників відповідних відділів, які спеціалізуються на міжнародній проєктній діяльності; створення постійно діючої координаційної ради (або іншого аналогічного органу), який моніторить проєктну діяльність та надає послідовну своєчасну допомогу командам виконавців; акумулювання відомостей про проєкти НУЧК в єдину базу даних; оновлення на сайті університету сторінок, дотичних до міжнародної проєктної діяльності задля зміцнення позитивного іміджу установи на міжнародній арені.

Downloads

Опубліковано

09.01.2025

Номер

Розділ

РОЗВИТОК ОСВІТИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНОГО ПОСТУПУ УКРАЇНИ