МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ПОРІВНЯЛЬНЕ РЕЛІГІЄЗНАВСТВО»
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253205Ключові слова:
методологія, методика, релігія, порівняльне релігієзнавство, компаративний аналізАнотація
У статті окреслені сутнісні моменти викладання курсу «Порівняльне релігієзнавство» для здобувачів вищої освіти за релігієзнавчим спрямуванням. Увага акцентується на методологічних та методичних аспектах викладання курсу, враховуючи домінуючий фактор порівняльного аналізу, який передбачений у назві курсу. Розкриваються перспективи застосування компаративного методу для більш ґрунтовного усвідомлення релігійних процесів та опанування міжрелігійної взаємодії в історичному та сучасному контекстах.
Мета статті – окреслити методологічні основи викладання курсу «Порівняльне релігієзнавство» та представити певні авторські методичні напрацювання, що розкривають багатогранні освітні можливості вищезазначеного курсу для фахівців з релігієзнавства.
Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети застосовується феноменологічний та системний підходи, що дає можливість розглянути релігію як духовний феномен в усіх його проявах. Застосовуються різні методи дослідження, серед яких найбільш вагомими постають методи компаративного та структурного аналізу, через які вибудовується запропонована система вивчення предмету.
Наукова новизна дослідження полягає в спробі представлення авторського бачення викладання курсу, що може стати у пригоді для подальшого вдосконалення та наукового осмислення ролі порівняльного релігієзнавства в процесі набуття студентами релігієзнавчого фаху.
Висновки. Викладання курсу «Порівняльне релігієзнавство» в університеті є вкрай необхідним для майбутніх фахівців з релігієзнавства. Враховуючи, що цей курс викладається після засвоєння основних курсів з релігієзнавства, він виконує функцію систематизації набутих знань. А також цей курс розкриває науково-дослідницькі перспективи релігієзнавчої галузі, дає більш глибоке усвідомлення сутності духовної культури людства, окреслює перспективи її розвитку.