ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ ВИКЛАДАЧІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ: АНАЛІЗ СТРУКТУРИ, ЗМІСТУ Й ОСОБЛИВОСТЕЙ РЕАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253228Ключові слова:
викладач англійської мови для спеціальних цілей, англійська мова для спеціальних цілей, методична компетентність, програма підготовки, зміст навчанняАнотація
Проблема підготовки майбутніх викладачів англійської мови для спеціальних цілей була й залишається актуальною в методиці викладання іноземних мов. Її вирішення тісно пов’язано з упровадженням теоретично обґрунтованої, практично розробленої й експериментально перевіреної методики відповідного навчання, невід’ємною складовою якої має стати програма навчальної дисципліни «Методика викладання англійської мови для спеціальних цілей», що, у свою чергу, потребує вивчення позитивного міжнародного досвіду розроблення й імплементації відповідних програм.
Мета роботи. Проаналізувати закордонні програми підготовки викладачів англійської мови для спеціальних цілей щодо їхньої структури, змісту й особливостей реалізації, окреслити теми та проблеми, що мають бути включені до програми підготовки майбутнього викладача англійської мови для спеціальних цілей.
Методологія. Досягнення визначеної мети забезпечувалось використанням таких методів дослідження як відбір закордонних програм підготовки викладачів англійської мови для спеціальних цілей, аналіз їхньої структури, змісту та особливостей реалізації, систематизація й узагальнення отриманих даних.
Наукова новизна. На основі результатів аналізу структури, змісту й особливостей реалізації закордонних програм підготовки викладачів англійської мови для спеціальних цілей зроблено спробу визначити перелік тем і проблем, що мають бути включені до змісту програми підготовки майбутнього викладача англійської мови для спеціальних цілей.
Висновки. У результаті проведеного дослідження було виокремлено низку особливостей проаналізованих закордонних програм підготовки викладача англійської мови для спеціальних цілей: 1) усі програми належать до асинхронних онлайн-курсів і орієнтовані на викладачів-практиків або досвідчених викладачів англійської мови для спеціальних цілей, 2) програми різняться за тривалістю – від одного місяця до року, 3) кількість годин вказана лише в одній програмі і становить 240 годин, 12 годин самостійної роботи здобувача освіти на тиждень, ця програма також передбачає вибір і успішне завершення одного курсу за вибором із переліку курсів англійської мови для професійних цілей, 4) до змісту навчання в переважній більшості програм включено такі теми та проблеми як розвиток і тенденції навчання англійської мови для спеціальних цілей; аналіз навчальних потреб студентів; розробка навчального плану та програми курсу англійської мови для спеціальних цілей; відбір, оцінка та розробка навчальних матеріалів; методи, підходи та виклики в навчанні англійської мови для спеціальних цілей; способи та прийоми оцінювання навчальних досягнень студентів; ролі та безперервний професійний розвиток викладача англійської мови для спеціальних цілей. Ці теми та проблеми мають бути включені до програми підготовки майбутнього викладача англійської мови для спеціальних цілей.