ПОТЕНЦІАЛ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В НАВЧАННІ ТА ОЦІНЮВАННІ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Автор(и)

  • Діана Стельмах Викладач, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-5537-6740

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253231

Ключові слова:

компетентність в іншомовному говорінні, оцінювання, штучний інтелект, чат - боти, майбутні вчителі

Анотація

У статті розглядається потенціал використання штучного інтелекту у навчанні та оцінюванні іншомовного мовлення студентів. Говоріння іноземною мовою є однією найскладніших компонентів комунікативної компетентності, що потребує постійного удосконалення.  У зв’язку з цим викладачі знаходяться у постійному пошуку інструментів, що сприятимуть навчанню цієї компетентності. Донедавна, коло таких засобів було досить обмеженим, але з поширенням штучного інтелекту в освітньому середовищі відкрилися нові можливості для навчання та оцінювання іншомовного говоріння. Зокрема, великий потенціал для цієї компетентності мають чат-боти. Втім, як і кожен  інструмент, чат-боти мають сильні та слабкі сторони.

Метою статті є вивчення переваг та недоліків використання чат-ботів  для розвитку та оцінювання іншомовних умінь говоріння майбутніх учителів, та розробка можливих шляхів імплементації ШІ у процес навчання ІМ.

Методологією дослідження є вивчення та аналіз наукових публікацій з теми, розкриття основних понять, педагогічне спостереження та узагальнення.

Наукова новизна полягає в обґрунтуванні переваг та недоліків чат-ботів та розробці можливих шляхів їх імплементації у процес розвитку та оцінювання іншомовного говоріння майбутніх учителів.

Висновки. У ході дослідження було виявлено, що чат-боти мають суттєві переваги для розвитку та удосконалення умінь іншомовного говоріння та його оцінювання, серед яких індивідуалізація навчання, практика у спілкуванні з постійним доступом, отримання миттєвого фідбеку, удосконалення вимовних, лексичних та граматичних навичок говоріння, а також розвиток комунікативних здібностей. До недоліків чат–ботів належать такі, як безпека даних, попереднє навчання викладачів роботі з різними чат-ботами, наявність технічного забезпечення та врахування недосконалості ШІ. Автор приходить до висновку, що найкраще використання чат-ботів студентами краще впроваджувати у самостійну роботу або разом з людською взаємодією.

Downloads

Опубліковано

25.06.2025