ШКІЛЬНА ПРАКТИКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ: НОВІ ВИКЛИКИ ТА РІШЕННЯ

Автор(и)

  • Олена Москалець Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри лінгвістики та перекладу, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-5779-1590
  • Галина Цапро Кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри англійської мови та комунікації Київський столичний університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-0748-7531

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253229

Ключові слова:

навчання англійської мови, підготовка майбутніх вчителів, педагогічна практика, управління роботою в класі, рівень задоволеності

Анотація

Практичний досвід є основою ефективної підготовки вчителів, оскільки він допомагає заповнити розрив між теорією та реальним застосуванням знань у класі. Ефективність програм підготовки вчителів є вирішальною для того, щоб майбутні педагоги були добре підготовлені до вирішення викликів сучасного навчального процесу. Однак часто виникає розрив між теоретичними знаннями, здобутими в університеті, та реальними викликами, з якими студент-практикант стикається в школі.

Метою цієї статті є презентація і аналіз типових проблем, з якими стикалися студенти четвертого курсу спеціальності «Англійська мова і література» під час шкільної практики впродовж трьох навчальних років розпочинаючи з осені 2022 року. Дослідження визначає основні проблеми, які виникали у студентів під час шкільної практики і окреслює напрями покращення професійної підготовки майбутнього вчителя.

Методологія: Дослідження проводилося за допомогою змішаного підходу, що поєднує якісні та кількісні дані. Впродовж 2022-2025 років трьом когортам студентів пропонувалося відповісти на закриті та відкриті запитання анонімного опитування з метою визначення їх оцінки власного досвіду педагогічної практики. Загалом, у дослідженні взяли участь 124 студенти четвертого курсу різних років навчання.

Наукова новизна: Новизна цього дослідження полягає в аналізі основних викликів шкільної практики з позиції студентів у контексті воєнного стану. У дослідженні визначено ключові чинники, що впливають на задоволеність педагогічною практикою, тим самим сприяючи переходу від підготовки вчителя до реальної роботи в класі.

Висновки: У дослідженні зроблено висновок, що після трьох років навчання та проходження педагогічної практики в умовах постійного стресу студенти змогли адаптуватися до поточної ситуації та змістити фокус з зовнішніх обставин організації практики на сам процес її здійснення, розглядаючи підготовку та проведення уроків як основний виклик і водночас як головне джерело задоволення від педагогічної практики.

Downloads

Опубліковано

25.06.2025