НАВЧАННЯ КУЛЬТУРИ АНГЛОМОВНОГО СПІЛКУВАННЯ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТУ ПРАВА ТА МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН: ІНТОНАЦІЯ ТА КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253227Ключові слова:
культура спілкування, інтонація, міжнародні відносини, комунікативний тип речення, комунікативна стратегія, лінгвосоціокультурні знанняАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі навчання елементів культури спілкування фахівців з міжнародних відносин – англійської інтонації та комунікативних стратегій.
Метою статті є аналіз значення культури спілкування та визначення ролі інтонації та комунікативних стратегій для англомовної комунікації майбутніх дипломатів; виділення базових комунікативних стратегій та лінгвосоціокультурних знань, необхідних для ефективного міжкультурного спілкування; розробка комплексу вправ для навчання англійської інтонації у синергії з релевантною комунікативною стратегією.
Методологія. На основі вивчення актуальних досліджень з навчання англомовної інтонації та культури спілкування з’ясовано причини комунікативних збоїв у міжкультурному спілкуванні, виділено прийоми та тактики комунікативної стратегії дистанціювання, аргументовано необхідність включення в курс вивчення англійської мови для студентів факультету права та міжнародних відносин навчання інтонації відповідно до основних комунікативних типів речень та базових англомовних комунікативних стратегій.
Наукова новизна. У дослідженні пропонується перелік навичок звукової, вербальної на невербальної культури англомовного спілкування фахівців з міжнародних відносин. Запропоновано комплекс вправ для формування інтонаційних навичок говоріння відповідно до відповідної комунікативної стратегії для студентів першого або другого року навчання на факультеті права та міжнародних відносин, який також включає завдання на формування навичок правильного акцентування, ритміки та враховує соціокультурні особливості англомовної культури спілкування.
Висновки. Авторами доведено актуальність, можливість та необхідність навчання інтонації та базових англомовних комунікативних стратегій у майбутніх фахівців з міжнародних відносин та дипломатів.