ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253224Ключові слова:
цифрові технології, інфографіка, онлайн ресурси іноземна моваАнотація
У статті розкрито можливості використання цифрових технологій на заняттях з іноземної мови та їх упровадження в освітній процес.
У зв’язку зі стрімким розвитком технологій та їх проникненням у всі сфери життя суспільства, необхідно вивчати та впроваджувати їх у процес навчання для забезпечення ефективного та інтерактивного засвоєння навчального матеріалу. Особливо актуальним це є у контексті вивчення іноземних мов, адже дає змогу урізноманітнити навчальний процес, активізувати зацікавленість та мотивацію студентів, сприяє розвитку критичного мислення, що відповідає сучасним викликам освітнього процесу.
Метою роботи є аналіз доцільності та ефективності використання цифрових технологій та можливості їх упровадження під час викладання іноземної мови.
Методологія дослідження. Для отримання найбільш значущих результатів дослідження застосовано методи теоретичного аналізу, зіставлення, порівняння, систематизації та узагальнення.
Наукова новизна. У статті окреслено особливості та переваги використання інфографіки та онлайн-інструментів у процесі навчання іноземної мови. Запропоновано для аналізу приклади інфографік (Mind Maps) та різноманітних онлайн сервісів (Genially, Canva, Gamma App).
Висновки. Упровадження цифрових технологій під час викладання є актуальною темою в сучасній науковій спільноті. Досліджуються особливості та роль цифрових технологій та інструментів і вивчаються закономірності їх у викладанні іноземних мов. Доведено, що за умов продуманого використання онлайн ресурсів та інфографік, процес вивчення іноземних мов стає більш інтерактивним та сприяє ефективному опануванню мовних компетентностей. Детально охарактеризовано зразки онлайн інструментів та ресурсів, які є оптимальними для застосування під час занять із іноземної мови. Перспектива подальших досліджень полягає в створенні технології поєднання зазначених цифрових технологій із іншими методами творчої діяльності під час викладання іноземної мови.