ІНТЕРАКТИВНЕ ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З ДИСЦИПЛІНИ «БІОХІМІЯ»

Автор(и)

  • Галина Цигура Кандидат сільськогосподарських наук, доцент, завідувач кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров’я і спорту Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-2998-7537
  • Віктор Толочний Старший викладач, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-0463-4073

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253125

Ключові слова:

біохімія, комп’ютерні технології, інтерактивні програмовані засоби навчання, дистанційна форма навчання, майбутні фахівці фізичної культури і спорту

Анотація

У статті описано переваги використання візуальних засобів навчання під час викла­дання дисципліни «Біохімія». Представлено оптимальні варіанти інтерактивного програмного забезпечення для використання в освітньому процесі підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. Наведено переваги платформи Mozaik Education.

Мета роботи: виявити оптимальні варіанти інтерактивного програмного забезпечення для вивчення біохімії майбутніми фахівцями фізичної культури і спорту.

Методологія. Роботу виконано на основі системного (для формування системного мислення студентів), компетентнісного та синергетичного підходів з врахуванням співпраці викладача і студента в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. Використано загальнологічні методи аналізу, синтезу, систематизації й узагальнення інформації.

Наукова новизна. Детальне аналізування науково-методичної літератури та доступ­ного для використання через мережу Інтернет інтерактивного програмного забезпечення дозволило виявити найбільш оптимальні його варіанти для вивчення дисципліни «Біохімія» майбутніми фахівцями фізичної культури і спорту.

Висновки. Для кращої мотивації до навчання, сприйняття, розуміння та запам’ято­вування теоретичного матеріалу доцільним є використання візуальних інтерактивних засобів навчання. Такі наочні матеріали активують пізнавальний інтерес студентів, розширюють межі розуміння ними хімічних процесів в організмі людини, полегшують засвоєння навчального матеріалу з біохімії, забезпечуючи формування як загальних, так і фахових компетентностей. З широкого набору програмного забезпечення представленого в мережі Інтернет, для вивчення біохімії студентами факультетів фізичного виховання можуть бути рекомендовані програми PyMOL, BioRender, Mozaik Education. Найбільш зручним і простим у використанні є інтерактивне програмне забезпечення Mozaik Education, яке крім основних своїх функцій: візуалізація моделей макромолекул, мікроскопічної будови клітин, біохімічних процесів у клітинах тощо, має україномовний інтерфейс, придатне для дистанційного, змішаного та очного навчання; працює на ПК, планшетах, смартфонах, інтерактивних дошках; доступне онлайн без інсталяції (через браузер).

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА КОНСТРУКТОРСЬКІ РОЗРОБКИ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ТА СПОРТІ