ПСИХОЛОГІЧНІ ПЕРЕПОНИ НАВЧАННЯ ЛЕГКІЙ АТЛЕТИЦІ ЧЕРЕЗ МОБІЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Ілля Шутєєв Аспірант, кафедра легкої атлетики, Харківська державна академія фізичної культури https://orcid.org/0009-0008-0594-6467
  • Юлія Петренко Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики та біомеханіки, Харківська державна академія фізичної культури https://orcid.org/0000-0002-6549-3729
  • Ольга Ленська Старший викладач кафедри фізичного виховання та здоров’я, Харківський національний медичний університет https://orcid.org/0000-0002-6793-8197
  • Андрій Єфременко Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент кафедри легкої атлетики, Харківська державна академія фізичної культури https://orcid.org/0000-0003-0924-0281

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253128

Ключові слова:

мобільне навчання, легка атлетика, мотивація, освітній дизайн, самонавчання, індивідуальна траєкторія

Анотація

Мобільне навчання є сучасним напрямом у сфері фізичного виховання та спорту, що сприяє підвищенню доступності освіти. Однак його ефективне впровадження потребує психологічної адаптації студентів до нового формату навчання. Основними викликами є забезпечення інтерактивності, мотивації та достатнього рівня практичної підготовки. Залишається відкритим питання: як адаптувати мобільне навчання для формування професійних компетентностей майбутніх тренерів з виду спорту?

Мета дослідження. Окреслити напрями психологічної адаптації процесу мобільного навчання легкій атлетиці майбутніх тренерів з виду спорту

Методологічною основою є теоретичні методи педагогічного дослідження, які базуються аналізі інформаційних джерел щодо висвітленої проблеми та моделюванні педагогічного процесу в форматі мобільного навчання.

Наукова новизна дослідження полягає у тому, що визначено оптимальним поєднання для психологічного комфорту студентів онлайн-лекцій, мобільних додатків і електронних освітніх ресурсів (ЕОР). Найбільш ефективним форматом організації рухового навчання є синхронний онлайн-режим із можливістю зворотного зв’язку, що зменшує транзакційну відстань між викладачем і студентами. Практичні компетентності формуються за допо­мо­гою застосування мобільних додатків, що дозволяють студентам самостійно органі­зовувати навчальний процес. Теоретична складова реалізується у форматі мультимедійних ЕОР, що містять текстові, аудіо- та відеоматеріали для різних розділів навчального курсу. Запропоновано створення двох варіантів проходження курсу: за структурованою програмою; в умовах гнучкого вибору, що забезпечує індивідуалізацію навчального процесу.

Висновки. Психологічна адаптація мобільного навчання залежить від рівня його інтерактивності, доступності ресурсів і мотивації студентів. Поєднання різних форматів навчання, активні методи (кейс-метод, проектне навчання) та персоналізація контенту сприяють формуванню професійних компетентностей майбутніх тренерів з виду спорту.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА КОНСТРУКТОРСЬКІ РОЗРОБКИ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ТА СПОРТІ