ПСИХОЛОГІЧНІ ПЕРЕПОНИ НАВЧАННЯ ЛЕГКІЙ АТЛЕТИЦІ ЧЕРЕЗ МОБІЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253128Ключові слова:
мобільне навчання, легка атлетика, мотивація, освітній дизайн, самонавчання, індивідуальна траєкторіяАнотація
Мобільне навчання є сучасним напрямом у сфері фізичного виховання та спорту, що сприяє підвищенню доступності освіти. Однак його ефективне впровадження потребує психологічної адаптації студентів до нового формату навчання. Основними викликами є забезпечення інтерактивності, мотивації та достатнього рівня практичної підготовки. Залишається відкритим питання: як адаптувати мобільне навчання для формування професійних компетентностей майбутніх тренерів з виду спорту?
Мета дослідження. Окреслити напрями психологічної адаптації процесу мобільного навчання легкій атлетиці майбутніх тренерів з виду спорту
Методологічною основою є теоретичні методи педагогічного дослідження, які базуються аналізі інформаційних джерел щодо висвітленої проблеми та моделюванні педагогічного процесу в форматі мобільного навчання.
Наукова новизна дослідження полягає у тому, що визначено оптимальним поєднання для психологічного комфорту студентів онлайн-лекцій, мобільних додатків і електронних освітніх ресурсів (ЕОР). Найбільш ефективним форматом організації рухового навчання є синхронний онлайн-режим із можливістю зворотного зв’язку, що зменшує транзакційну відстань між викладачем і студентами. Практичні компетентності формуються за допомогою застосування мобільних додатків, що дозволяють студентам самостійно організовувати навчальний процес. Теоретична складова реалізується у форматі мультимедійних ЕОР, що містять текстові, аудіо- та відеоматеріали для різних розділів навчального курсу. Запропоновано створення двох варіантів проходження курсу: за структурованою програмою; в умовах гнучкого вибору, що забезпечує індивідуалізацію навчального процесу.
Висновки. Психологічна адаптація мобільного навчання залежить від рівня його інтерактивності, доступності ресурсів і мотивації студентів. Поєднання різних форматів навчання, активні методи (кейс-метод, проектне навчання) та персоналізація контенту сприяють формуванню професійних компетентностей майбутніх тренерів з виду спорту.