ВПЛИВ КОМПЛЕКСНОЇ ПРОГРАМИ НА ПОКАЗНИКИ ГНУЧКОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Ірина Кривенцова Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії, методики і практики фізичного виховання, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0001-6931-3978
  • Жанна Цимбалюк Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент кафедри теорії, методики і практики фізичного виховання, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-9129-5689
  • Олена Крівєнцова Старший викладач кафедри фізичного виховання та спорту, Харківський національний університет радіоелектроніки https://orcid.org/0009-0004-0271-2623
  • Надія Шип Старший викладач кафедри теорії, методики і практики фізичного виховання, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0001-9591-9148

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253160

Ключові слова:

молодші школярі, методика, гнучкість, хореографія, гімнастичні вправи

Анотація

Стаття присвячена експериментальній перевірці комплексної методики розвитку гнучкості в учениць молодшого шкільного віку, які відвідують гурток сучасного танцю, із використанням гімнастичних вправ та елементів хореографії. Оцінка ефективності методики відбувалась за порівнянням показників спеціальних тестів, що визначали гнучкість у різних м’язових групах та суглобах, до та після експерименту в експериментальній і контрольній групах. За результатами статистичних методів визначено ефективність впровадженої методики в навчальний процес учнів молодших класів.

Мета ‒ експериментальна перевірка комплексної програми розвитку гнучкості у школярів молодших класів у процесі фізичного виховання.

Методологія. Проведений в ході дослідження теоретичний аналіз літературних джерел дав змогу порівняти існуючи методики та підходи до розвитку гнучкості; обрати їх переваги та адаптувати запропоновану комплексну методику до вікових особливостей дітей молодшого шкільного віку. Експериментально впроваджено запропоновану методику в роботу позашкільного танцювального гуртка. Доведено, що поєднання гімнастичних вправ та елементів хореографії у навчально-тренувальному процесі дівчат 8-10 років сприяє розвитку гнучкості та позитивно впливає на інтерес до занять, покращує динамічну й статичну рівновагу, виховує почуття ритму.

Наукова новизна  полягає в розробці, обґрунтуванні та експериментальній перевірці комплексної методики розвитку гнучкості. Доведено, що впровадження елементів хорео­графії на заняттях підвищило у дівчат відчуття благополуччя та позитивного ставлення до рухової активності.

Висновки. Комплексна програма розвитку гнучкості у молодших школярок із застосу­ванням гімнастичних вправ та елементів хореографії є ефективною. Визначено суттєві покра­щення показників в тестах на гнучкість у різних м’язових групах та суглобах, під впливом програми в експериментальній групі. Розроблена методика інтеграції різних видів фізичної активності може бути адаптована до навчального та навчально-тренувального процесу молодших школярів в різних освітніх установах.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ