ВПЛИВ КОМПЛЕКСНОЇ ПРОГРАМИ НА ПОКАЗНИКИ ГНУЧКОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253160Ключові слова:
молодші школярі, методика, гнучкість, хореографія, гімнастичні вправиАнотація
Стаття присвячена експериментальній перевірці комплексної методики розвитку гнучкості в учениць молодшого шкільного віку, які відвідують гурток сучасного танцю, із використанням гімнастичних вправ та елементів хореографії. Оцінка ефективності методики відбувалась за порівнянням показників спеціальних тестів, що визначали гнучкість у різних м’язових групах та суглобах, до та після експерименту в експериментальній і контрольній групах. За результатами статистичних методів визначено ефективність впровадженої методики в навчальний процес учнів молодших класів.
Мета ‒ експериментальна перевірка комплексної програми розвитку гнучкості у школярів молодших класів у процесі фізичного виховання.
Методологія. Проведений в ході дослідження теоретичний аналіз літературних джерел дав змогу порівняти існуючи методики та підходи до розвитку гнучкості; обрати їх переваги та адаптувати запропоновану комплексну методику до вікових особливостей дітей молодшого шкільного віку. Експериментально впроваджено запропоновану методику в роботу позашкільного танцювального гуртка. Доведено, що поєднання гімнастичних вправ та елементів хореографії у навчально-тренувальному процесі дівчат 8-10 років сприяє розвитку гнучкості та позитивно впливає на інтерес до занять, покращує динамічну й статичну рівновагу, виховує почуття ритму.
Наукова новизна полягає в розробці, обґрунтуванні та експериментальній перевірці комплексної методики розвитку гнучкості. Доведено, що впровадження елементів хореографії на заняттях підвищило у дівчат відчуття благополуччя та позитивного ставлення до рухової активності.
Висновки. Комплексна програма розвитку гнучкості у молодших школярок із застосуванням гімнастичних вправ та елементів хореографії є ефективною. Визначено суттєві покращення показників в тестах на гнучкість у різних м’язових групах та суглобах, під впливом програми в експериментальній групі. Розроблена методика інтеграції різних видів фізичної активності може бути адаптована до навчального та навчально-тренувального процесу молодших школярів в різних освітніх установах.