ШКІЛЬНА ЕКОНОМІЧНА ОСВІТА В УКРАЇНІ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ДИСКУРС
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253340Ключові слова:
освіта, економічна освіта, шкільна економічна освіта, історико - педагогічний дискурсАнотація
Мета статті – охарактеризувати розвиток економічної освіти з найдавніших часів до початку ХХ ст. з урахуванням суспільно-історичних умов.
Методологія дослідження. У статті питання розвитку шкільної економічної освіти в Україні висвітлюється у формі історико-педагогічного дискурсу. Розвиток педагогічної думки та практики економічної освіти розглядається в історичному контексті з урахуванням суспільних умов, визначенням причин і наслідків, у єдності освітніх і соціальних процесів, що супроводжували це педагогічне явище. У статті використовувалися загальнонаукові методи аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення.
Наукова новизна. У статті у формі історико-педагогічного дискурсу узагальнено досвід поширення економічних знань серед дітей і молоді в зарубіжній і українській освіті з найдавніших часів до початку ХХ ст. з урахуванням соціально-історичного контексту.
Висновки. Отже, розвиток економічної освіти школярів визначають соціальні, економічні та політичні особливості розвитку суспільства. Потреба в економічних знаннях і в економічній освіті виникла дуже давно і посилювалася з розвитком суспільства та економіки. Відповіддю на цю потребу ставали як розвиток педагогічної думки стосовно економічних знань дітей і молоді, так і її практична реалізація в діяльності різних закладів освіти.
Вивчення й осмислення теоретичної спадщини та практичного досвіду економічної освіти сприяє пошуку подальших шляхів її розвитку з урахуванням досягнень та помилок минулого.
Перспективи подальших наукових розвідок полягають у поглибленому вивченні різних аспектів розвитку шкільної економічної освіти у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., коли бурхливо розвивалася економіка і були поширеними ідеї реформаторської педагогіки.