ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ХАРЧОВИХ ВИРОБНИЦТВ У ЗМІСТІ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ З ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253317Ключові слова:
інновації, технологічні інновації харчових виробництв, підготовка магістрів, професійна освітаАнотація
Проблема підготовка магістрів з професійної освіти у сфері харчових технологій повинна бути вирішена на рівні сучасних вимог до компетентностей майбутніх фахівців, що має забезпечити їх глибокими фаховими знаннями та сформувати компетентності, необхідні для інтеграції інновацій у виробничі й освітні процеси. Важливим є поєднання інноваційних науково-технічних знань з педагогічною майстерністю, що уможливить майбутнім викладачам професійної освіти ефективно передавати сучасні досягнення харчових технологій наступним поколінням фахівців. Таким чином, актуальність дослідження зумовлена потребою в установленні відповідності змісту професійної підготовки магістрів професійної освіти до інноваційного розвитку харчових виробництв, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності як фахівців, так і освітньої системи загалом.
Мета дослідження: Обґрунтування доцільності впровадження у професійну підготовку майбутніх педагогів професійного навчання навчального матеріалу з питань сутності та перспектив розвитку інноваційних харчових технологій і означення напрямків удосконалення освітнього процесу з урахуванням сучасних технологічних тенденцій харчової галузі.
Методологія дослідження. Методологічну основу дослідження склали системний, компетентнісний та інтегративний підходи, які забезпечують цілісне розуміння процесу підготовки магістрів з професійної освіти в умовах інноваційного розвитку харчової промисловості. Системний підхід дозволив розглядати професійну підготовку магістрів як багаторівневу освітню систему, що включає взаємопов’язані компоненти: зміст навчання, педагогічні технології, матеріально-технічну базу, кадрове забезпечення, а також зовнішнє середовище (потреби ринку праці, інноваційні виклики галузі). Компетентнісний підхід застосовувався для визначення змісту професійної підготовки, зосереджуючи увагу на формуванні у магістрів ключових компетентностей: технологічної, дослідницької, цифрової, проєктної та педагогічної, що є необхідними для ефективного впровадження інновацій у харчовому виробництві. Інтегративний підхід дав змогу поєднати техніко-технологічні та педагогічні аспекти підготовки майбутніх фахівців, враховуючи міждисциплінарний характер сучасних освітніх програм.
Наукова новизна: полягає в обґрунтуванні доцільності інтеграції інноваційних харчових технологій у процес підготовки майбутніх магістрів з професійної освіти, а також у визначенні їх змістового наповнення та перспектив подальшого розвитку і впровадження. Інноваційні харчові технології розглядаються як засіб формування загальних і професійних компетентностей майбутніх фахівців, що забезпечує міждисциплінарний підхід до підготовки педагогів професійного навчання з урахуванням сучасних тенденцій розвитку харчової галузі.
Висновки. Впровадження навчального матеріалу, що розкриває зміст інноваційних харчових технологій і напрями їх практичної реалізації, до освітньої програми підготовки магістрів з професійної освіти сприятиме підвищенню ефективності формування їхньої професійної компетентності. Такий підхід забезпечить наближення навчального процесу до вимог сучасного виробництва, поліпшить якість професійної підготовки здобувачів освіти та відповідатиме актуальним потребам розвитку галузі в умовах трансформацій освітнього простору.