ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ ПЛАТФОРМ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253319Ключові слова:
майбутні учителі, професійна підготовка, цифрові освітні платформи, здобувачі вищої освіти, заклади вищої освіти, освітній компонентАнотація
Мета статті – схарактеризувати особливості використання цифрових освітніх платформ у професійній підготовці майбутніх учителів у контексті окремих освітніх компонентів.
Методологія. У процесі дослідження застосовано такі методи: аналіз робочих програм і силабусів із обраних освітніх компонентів задля з’ясування практичних аспектів, пов’язаних із використанням онлайнових курсів у контексті неформальної та інформальної освіти здобувачів; аналіз нормативно-правової бази й наукової літератури з проблеми дослідження, що дало змогу окреслити теоретичні аспекти порушеного питання; метод спостереження за освітнім процесом у закладах вищої освіти, який дозволив визначити проблеми, що потребують нагального розв’язання; анкетування й опитування майбутніх учителів щодо їхнього ставлення до проходження онлайнових курсів на цифрових освітніх платформах, що уможливило систематизацію та узагальнення отриманих результатів, стало підґрунтям для формулювання висновків.
Дослідження здійснене на основі системного й послідовного застосування положень кількох методологічних підходів, зокрема: діяльнісного, що передбачав активне залучення майбутніх учителів до проходження онлайнових курсів на цифрових освітніх платформах; компетентнісного, оскільки пропоновані онлайнові курси були підібрані з урахуванням їхньої спрямованості на формування загальних і фахових компетентностей, окреслених у відповідних освітньо-професійних програмах; особистісно орієнтованого, що передбачав надання можливості кожному здобувачеві обрати на власний розсуд онлайнові курси й цифрові освітні платформи, а також проходити обрані курси в зручний для них час.
Наукова новизна. У статті схарактеризовано особливості використання цифрових освітніх платформ у професійній підготовці майбутніх учителів, насамперед у контексті таких освітніх компонентів, як інформатика чи цифрові технології в освіті, а також філологічних і методичних дисциплін.
Висновки. Констатовано, що цифрові освітні платформи на сьогодні набувають важливого значення в професійній підготовці майбутніх учителів, оскільки дають доступ до різноманітних онлайнових курсів, проєктів і баз даних, сприяючи розширенню можливостей для неформальної та інформальної освіти. Доведено, що в контексті дистанційного чи змішаного формату навчання в межах професійної підготовки майбутніх учителів важливим аспектом роботи на цифрових освітніх платформах є забезпечення можливостей для проєктування персоналізованої освітньої траєкторії, налагодження зворотного зв’язку в реальному часі та відстежування прогресу здобувачів освіти.