ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ТЕНДЕНЦІЯХ СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

  • Юрій Франко Кандидат технічних наук, доцент кафедри комп’ютерних технологій, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-1464-1162
  • Назар Шимків Здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 015 Професійна освіта, Асистент кафедри комп’ютерних технологій, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0009-0001-2322-5187

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253323

Ключові слова:

практична підготовка, цифрові технології, система підготовки, фахівці цифрових технологій

Анотація

Мета статті – розгляд практичних засобів і їх використання у процесі підготовки фахівців цифрових технологій у реаліях сучасної інформаційної безпеки.

Методологія. У дослідженні застосовано системний і проблемний підходи, а також загальнонаукові методи аналізу, синтезу і порівняння. Це визначає основні вимоги до практичних навичок фахівця у галузі кібербезпеки.

Наукова новизна. У статті подано і проаналізовано основні методи практичної підготовки фахівців цифрових технологій у галузі створення захищених мереж.

Основною метою процесу підготовки фахівців цифрових технологій є не лише теоретичні матеріали і рівень їх засвоєння фахівцем, а й основні практичні навички і вміння їх застосовувати у подальшій реалізації себе як фахівця, педагога і можливості навчати інших. Особливості практичного навчання у сучасному світі, де цифрові технології оточують нас у всіх аспектах нашого життя, є актуальним викликом сьогодення, що активно змінюється і пристосування педагогів до викликів сучасних тенденцій підготовки вимагає від них іти в ногу з темпом розвитку сучасних технологій, які розвиваються дуже стрімко. Запропоновані методи практичного навчання є лише частиною  можливостей використання підготовки фахівців, як основа для формування змісту і організації діяльності здобувачів, які хочуть стати фахівцями з кібербезпеки і бути практичними педагогами. Основні аспекти підготовки і класифікація практичних навичок майбутніх фахівців є умовною класифікацією і може бути, як основним так і ознайомлювальним матеріалом для періодизації вивчених навичок та вмінь, які формуються у здобувачів різних рівнів освіти та слухачів різних курсів для здобуття нових знань

Висновки. Запропоновані і порівнянні методи практичного навчання є лише част­ковим охопленням навичок і створення практичної складової навчання майбутніх фахівців цифрових технологій. Ефективність кожного методу практичного навчання аналізується та є взаємозалежними із багатьма методами теоретичного навчання в освітньому процесі майбутніх фахівців.

Downloads

Опубліковано

17.09.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА