КОНЦЕПЦІЯ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ПРОЦЕСІ ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

  • Ольга Українська Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри англійської філології, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, (м. Харків, Україна) https://orcid.org/0000-0003-3572-1054

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232121

Ключові слова:

майбутні викладачі англійської та французької мов, методична контрольно-оцінювальна компетентність, позааудиторна самостійна робота

Анотація

У статті висвітлюється проблема організації самостійної роботи студентів. Представлено узагальнення поняття «самостійна робота студентів», сформульовано мету і зміст позааудиторної самостійної роботи майбутніх викладачів іноземних мов з оволодіння методичною контрольно-оцінювальною компетентністю, описано форми самостійної роботи, її засоби і види, визначено роль викладача.
Мета роботи полягає в укладанні науково обґрунтованої концепції формування методичної контрольно-оцінювальної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов у процесі позааудиторної самостійної роботи.
Методологія дослідження ґрунтується на теоретичних й емпіричних методах дослідження: критичний аналіз педагогічних і методичних джерел для з’ясування стану дослідженості проблеми організації самостійної роботи студентів з опанування методичною контрольно-оцінювальною компетентністю, спостереження за здійсненням самостійної діяльності студентами. Теоретичну основу дослідження складають системний підхід та принцип наступності в організації освітнього процесу.
Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше обґрунтовано концепцію організації позааудиторної самостійної роботи з оволодіння методичною контрольно-оцінювальною компетентністю майбутніми викладачами англійської та французької мов.
Висновки. Автором запропоновано концепцію формування контрольно-оцінювальної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов у процесі позааудиторної самостійної роботи з урахуванням психолого-педагогічних засад, що має стимулювати саморозвиток студентів. Перспективи подальших наукових розвідок вбачаємо в уточненні змісту самостійної роботи з оволодіння контрольно-оцінювальною діяльністю для майбутніх викладачів інших іноземних мов.

Посилання

Atamanchuk, Y. (2008). Stan organizatciji samostijnoji roboty studentiv VNZ [The state of organization of independent work of students in tertiary institutions]. Ridna shkola [Home School], 6, 46-48.

Demchenko, O. (2006) Dydaktychna systema organizatciji samostijnoji roboty studentiv [The didactical system of organization of independent work of students]. Ridna shkola [Home School], 5, 68-70.

Decjuk, T. M., & Dudarenko, A. A. (2018). Formy ta metody pozaaudytornoji roboty stedentiv u vyschih navcalnyh zakladah [Forms and methods of after class work of students in tertiary institutions]. «Young Scientist» [«Young Scientist»], 3(55), 80-83.

Zadorozhna, I. P. (2012). Teoretyko-metodychni zasady organizatciji samostijnoji roboty majbutnikh uchyteliv z ovolodinnya anglomovnoju komunikatyvnoju kompetetcijeju: [Theoretical and methodological principles of organization of independent work of future teachers in mastering the English communicative competence]: dysertacija doktora pedaghoghichnykh nauk [dissertation of the doctor of pedagogy]: 13.00.02. Kyiv.

Kolomiets, B. S. (2019). Pedagogichni umovy formyvannya samoosvitnoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv inozemnykh mov u protsesi vyvchenya fakhovykh dystsyplin [Pedagogical conditions for the formation of self-educational competence of future foreign language teachers in the process of studying special disciplines]: avtoref. dis. ... kand. ped. nauk: 13.00.04. Khmelnytskyi.

Majer, N. V. (2016). Teoretyko-metodychni zasady formuvanja metodychnoji kompetetciji u majbutnikh vykladachiv francuzkoji movy: [Theoretical and methodological principles of forming future French teachers’ methodological competence]: dysertacija doktora pedaghoghichnykh nauk [dissertation of the doctor of pedagogy]: 13.00.02. Kyiv.

Polozhennja pro orghanizatciju osvitnjogho procesu v Kharkivskomu nacionaljnomu universyteti imeni G. S. Skovorody [Regulations on the organization of the learning process in Khakiv Skovoroda National Pedagogical University] (2021). Available at: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/ files/Normat_dokum/ Piojenn/Pro_organisaziyu_osvitnogoz_procesy.pdf.

Rastruba, T. V. (2020). Organizacija ta provedennja samostijnoji roboty studentiv [The organization and implementation of independent work of students: methodological recommendations]. Nizhyn: Nizhyn Gogol State University.

Ukrajinska, O. O. (2019). Struktura ta zmist metodychnoji kontrolnjo-ocinuvalnoji kompetentnosti majbutnih vykladaciv anglijskoji ta francuzkoji mov [The structure and content of language assessment competency of future English and French teachers]. Visnyk Chernihivskogo natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka [Bulletin of the T.H. Shevchenko National Pedagogical University]. Chernihiv: ChNPU imeni T.H. Shevchenka, 5 (161), 219-224.

Ukrajinska, O. O. (2019). Sutnist i zmist metodychnoji interakciji majbutnih vykladaciv anglijskoji ta francuzkoji mov [The structure and content of methodical interaction of future English and French teachers]. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykoly Hoholia [Scientific notes of Mykola Gogol Nizhyn State University], 3, 49-56.

Yagelska N. V. (2005). Metodyka organizatsiji samostiynoji roboty studentiv z angliyskoyi movy z vykorys-tannyam profesiynogho movnogho portfelya [Methods of ]: avtoref. dis. … kand. Ped. Nauk: 13.00.02 / Kyivsky natsionalniy lingvistychniy universytet. Kyiv.

Downloads

Опубліковано

01.06.2023

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ