ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МЕТАНАВИЧОК МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ

Автор(и)

  • Тетяна Рудюк Доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри української мови методики її навчання та перекладу, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, (Ніжин, Україна) https://orcid.org/0000-0002-3679-5648

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232128

Ключові слова:

освіта, метанавички, педагогічна діяльність, майбутні учителі-філологи, організаційно-педагогічні передумови

Анотація

Постановка проблеми. Сучасні виклики суспільства ставлять високі запити до підготовки майбутнього вчителя-філолога, а саме: високоосвіченої, самодостатньої, елітарної та харизматичної особистості, здатної до продуктивної діяльності й конструктивної взаємодії, інноваційного типу мислення в контексті сформованих метанавичок. Саме такі складові дозволяють швидко адаптуватися до швидкозмінних реалій буття та приймати виправдані рішення в різних ситуаціях. Мета статті. Визначити та обґрунтувати необхідність і передумови формування метанавичок майбутніх учителів-філологів. Методологія. Методи теоретичного дослідження (аналіз, синтез, систематизація та узагальнення), теорії професійної діяльності. Наукова новизна. Обґрунтовано необхідність формування метанавичок майбутніх учителів-філологів у процесі професійної підготовки. Запропоновано проаналізувати прогнозовані результати навчання та організаційно-педагогічні передумови в контексті формування метанавичок майбутніх учителів-філологів. Висновки. Усвідомлення необхідності формування метанавичок майбутніх учителів-фіолологів визначає організаційно-педагогічні особливості передумов для створення сприятливої атмосфери як комплексу складових ефективної професійної діяльності, забезпечення конкурентоспроможності на ринку праці. Переконані, що розвиток усвідомленості, емпатії, неупередженості, гнучкості, креативності, інтегрального та критичного мислення, толерантності, проактивності, навичок саморефлексії та самоаналізу, тощо майбутніх учителів-словесників сприятиме ефективному здійсненню професійної діяльності та зростанню конкурентно-спроможності на ринку праці; крім того, забезпечуватиме повноцінну особистісну та професійну самореалізацію.

Посилання

Vchyteliam rozkazhut pro mozhlyvosti shtuchnoho intelektu [Teachers will be told about the possibilities of artificial intelligence] (2023) Kyiv.

Honcharenko, S. (1997) Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary] Kyiv: Lybid.

Matsko, L. (2009). Ukrainska mova v osvitnomu prostori: navchalnyi posibnyk dlia studentiv-filolohiv osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia «mahistr». [The Ukrainian language in the educational space: a study guide for philology students of the «master's» educational qualification level] Vyd-vo NPU imeni M. P. Draho-manova. Kyiv.

Praktykum z metodyky navchannia movoznavchykh dystsyplin u vyshchii shkoli: navch. Posibnyk (2015) / O. Horoshkina, S. Karaman, Z. Bakum, O. Karaman, O. Kopus / za red. O. Horoshkinoi ta S. Karamana [Workshop on teaching methods of linguistic disciplines in higher education: teacher. manual] Kyiv.

Semenoh, O. V. (2005). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury: мonohrafiia. [Professional training of future teachers of the Ukrainian language and literature: мonograph] Sumy: VVP «Mriia-1» TOV.

Downloads

Опубліковано

02.06.2023

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ: ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА