АСИСТЕНТ ВЧИТЕЛЯ В ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОМУ ІНКЛЮЗИВНОМУ ПРОСТОРІ КАНАДИ

Автор(и)

Ключові слова:

асистент вчителя, інклюзивне середовище, діти з особливими освітніми потребами, парапрофесіонал, педагогічний супровід

Анотація

Мета роботи полягає у висвітленні ролі та особливостей професії асистента вчителя у загальноосвітньому інклюзивному просторі Канади.
Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що на основі вивчення канадських наукових джерел та досліджень, здійснено аналіз особливості професії асистента педагога, виділено основні кваліфікаційні вимоги до роботи та компетентності якими має володіти асистент вчителя у процесі роботі з дітьми з особливими потребами. Виділено Асоціації асистентів вчителів, які відіграють вагому роль у реалізації інклюзивного середовища у школах.
Методологічною основою статті є положення, що розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики. З метою визначення методології дослідження на базі матеріалів науково-методологічної інформації проведено аналіз принципів, підходів та методів вивчення зазначеної проблеми (аналіз, синтез, зіставлення, порівняння).
Висновки. Дослідження ролі асистента вчителя в Канаді має суттєве значення для змісту сучасної інклюзивної освіти, яка розвивається шляхом гуманізації та демократизації, соціалізації упроваджує принципи особистісно-орієнтованого навчання, індивідуального підходу та виховання майбутніх дітей, залучення дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивне середовище.

Біографія автора

Б. Б. Турко, Львівський національний університет імені Івана Франка

Аспірант Львівського національного університету імені Івана Франка,
(Львів, Україна)

Посилання

Association of Early Childhood Educators Ontario (AECEO) Submission to the Standing Committee on Finance and Economic Affairs regarding Bill 148: Fair Workplaces, Better Jobs Act, 2017 [Електронний ресурс] : – Режим доступу: https://www.childcarecanada.org/documents/research-policy-practice/17/07/ association-early-childhood-educators-ontario-aeceo-submiss

Collins J., Simco N. The emergence of the Teaching Assistant as reflective practitioner: a well-established norm, a new reality or a future aspiration. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.leeds.ac.uk/ educol/documents/00003658.doc

Educational Staff Support Council. [Електронний ресурс] : – Режим доступу: https://www.csscni.org.uk/ about-us/cssc-staff

Education Teacher Assistant. What Can I Do with an Educational Assistant Certificate? [Електронний ресурс] : Режим доступу: http://www.onip.ca/educational-assistant/

Giangreco M.F., Doyle M.B. Teacher assistants in inclusive schools / M. F. Giangreco, Doyle M. B. // The SAGE handbook of special education,- 2007, – Р. 429-439.

Halton District Educational Assistants Association. [Електронний ресурс] : – Режим доступу: https://www.hdeaa.com/

Morgan J. & Ashbaker, B. Y. (2001). A teacher's guide to working with paraeducators and other classroom aides. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.

Siegel L., Ladyman S. Review of Special Education in British Columbia. – [Електронний ресурс] : [FEAT of British Columbia]. – Режим доступу: www.featbc.org/downloads/review.pdf

Тeacher Сollaboration. [Електронний ресурс] : – Режим доступу: https://teachers.net/

Teacher Assistant Guidelines. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ssrsb.ca/wp-content/uploads/2010/10/teacher-assistant-guidelines.pdf

Teaching Profession Act. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.qp.alberta.ca/documents/ Acts/T02.pdf

The Alberta Teachers Assosiation. The State of Inclusion in Alberta Schools. – [Електронний ресурс] : https://www.teachers.ab.ca/SiteCollectionDocuments/ATA/Publications/Research/COOR-101-5%20The%20State%20of%20Inclusion%20in%20Alberta%20Schools.pdf

Thomas G. Effective Classroom Teamwork: Support or Intrusion. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.taylorfrancis.com/books/9780203038147

Thompson D. Teachers and teacher assistants : building effective relationships. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://opus.uleth.ca/bitstream/handle/10133/840/Thompson_Dawn_M.pdf

Downloads

Опубліковано

10.04.2023