АСИСТЕНТ ВЧИТЕЛЯ В ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОМУ ІНКЛЮЗИВНОМУ ПРОСТОРІ КАНАДИ
Ключові слова:
асистент вчителя, інклюзивне середовище, діти з особливими освітніми потребами, парапрофесіонал, педагогічний супровідАнотація
Мета роботи полягає у висвітленні ролі та особливостей професії асистента вчителя у загальноосвітньому інклюзивному просторі Канади.
Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що на основі вивчення канадських наукових джерел та досліджень, здійснено аналіз особливості професії асистента педагога, виділено основні кваліфікаційні вимоги до роботи та компетентності якими має володіти асистент вчителя у процесі роботі з дітьми з особливими потребами. Виділено Асоціації асистентів вчителів, які відіграють вагому роль у реалізації інклюзивного середовища у школах.
Методологічною основою статті є положення, що розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики. З метою визначення методології дослідження на базі матеріалів науково-методологічної інформації проведено аналіз принципів, підходів та методів вивчення зазначеної проблеми (аналіз, синтез, зіставлення, порівняння).
Висновки. Дослідження ролі асистента вчителя в Канаді має суттєве значення для змісту сучасної інклюзивної освіти, яка розвивається шляхом гуманізації та демократизації, соціалізації упроваджує принципи особистісно-орієнтованого навчання, індивідуального підходу та виховання майбутніх дітей, залучення дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивне середовище.
Посилання
Association of Early Childhood Educators Ontario (AECEO) Submission to the Standing Committee on Finance and Economic Affairs regarding Bill 148: Fair Workplaces, Better Jobs Act, 2017 [Електронний ресурс] : – Режим доступу: https://www.childcarecanada.org/documents/research-policy-practice/17/07/ association-early-childhood-educators-ontario-aeceo-submiss
Collins J., Simco N. The emergence of the Teaching Assistant as reflective practitioner: a well-established norm, a new reality or a future aspiration. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.leeds.ac.uk/ educol/documents/00003658.doc
Educational Staff Support Council. [Електронний ресурс] : – Режим доступу: https://www.csscni.org.uk/ about-us/cssc-staff
Education Teacher Assistant. What Can I Do with an Educational Assistant Certificate? [Електронний ресурс] : Режим доступу: http://www.onip.ca/educational-assistant/
Giangreco M.F., Doyle M.B. Teacher assistants in inclusive schools / M. F. Giangreco, Doyle M. B. // The SAGE handbook of special education,- 2007, – Р. 429-439.
Halton District Educational Assistants Association. [Електронний ресурс] : – Режим доступу: https://www.hdeaa.com/
Morgan J. & Ashbaker, B. Y. (2001). A teacher's guide to working with paraeducators and other classroom aides. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
Siegel L., Ladyman S. Review of Special Education in British Columbia. – [Електронний ресурс] : [FEAT of British Columbia]. – Режим доступу: www.featbc.org/downloads/review.pdf
Тeacher Сollaboration. [Електронний ресурс] : – Режим доступу: https://teachers.net/
Teacher Assistant Guidelines. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ssrsb.ca/wp-content/uploads/2010/10/teacher-assistant-guidelines.pdf
Teaching Profession Act. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.qp.alberta.ca/documents/ Acts/T02.pdf
The Alberta Teachers Assosiation. The State of Inclusion in Alberta Schools. – [Електронний ресурс] : https://www.teachers.ab.ca/SiteCollectionDocuments/ATA/Publications/Research/COOR-101-5%20The%20State%20of%20Inclusion%20in%20Alberta%20Schools.pdf
Thomas G. Effective Classroom Teamwork: Support or Intrusion. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.taylorfrancis.com/books/9780203038147
Thompson D. Teachers and teacher assistants : building effective relationships. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://opus.uleth.ca/bitstream/handle/10133/840/Thompson_Dawn_M.pdf