ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/232216Ключові слова:
електронне навчання, електронні засоби, інформаційно-комунікаційні технології, освітній процесАнотація
Мета роботи. Акцентувати увагу на перевагах і недоліках електронного навчання в закладі вищої освіти.
Методологія. Для вирішення поставленої мети були використані такі методи дослідження: теоретичні (вивчення й аналіз психолого-педагогічних, філософських джерел, офіційних і нормативних документів; порівняння й узагальнення поглядів учених на проблему) й емпіричні (спостереження за освітнім процесом студентів).
Наукова новизна. У статті уточнено суть поняття «електронне навчання». Досліджено історію входження електронного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Зазначено, що основна мета електронного навчання – це передати необхідні знання майбутнім фахівцям за допомогою засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Наголошено на тому, що електронне навчання не замінює в цей час і не замінить в майбутньому традиційне навчання, його застосування сприяє збагаченню процесу викладання у закладі вищої освіти. У статті виділені переваги і недоліки електронного навчання, проаналізовано шляхи подолання труднощів, які виникають у освітньому процесі з освітньому процесі з використанням електронних засобів.
Висновки. Електронне навчання в професійній підготовці майбутніх фахівців використовується для підвищення якості навчання шляхом поліпшення доступу до Інтернет-ресурсів, надає можливість отримувати знання студентам, які паралельно працюють, а також забезпечує безперервність освітнього процесу у складних для країни умовах. Організація освітнього процесу з використанням електронних технологій навчання створює умови для збільшення обсягу індивідуальної роботи, сприяє формуванню в майбутніх фахівців стратегій, методів і прийомів самонавчання та є основою для посилення позитивної мотивації до навчання.
Посилання
Bublyk, V. (2018). Shliakhamy dystantsiinoi osvity ta elektronnoho navchannia [Ways of distance education and e-learning]. Naukovi zapysky NaUKMA. Kompiuterni nauky. Tom 1. – Scientific Papers of NaUKMA. Computer Science. Retrieved from : ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/b8eff040-d58e-4701-ad0c-b90528bbd3a8/content
Vovk, O. (2015). Systemy elektronnoho navchannia – novi formy suchasnoi osvity [E-learning systems are new forms of modern education]. Matematychni mashyny i systemy. Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika» – Mathematical Machines and Systems. Polytechnic National University. Lviv, Ukraine, 3, 79–86.
Velychko, V., Hlazova, V., Kaidan, N., Fedorenko, O. (2021). Stan ta perspektyvy elektronnoho navchannia v universytetskii osviti [State and prospects of e-learning in university education]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty. Metodychni materialy do proiektu «Tsyfrovyi osvitnii prostir: ukrainsko-polskyi dosvid». – Professionalism of the teacher: theoretical and methodological aspects. Methodological materials for the project «Digital Educational Space: Ukrainian-Polish Experience». Sloviansk, Ukraine, 47–61.