ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Белан Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-4329-3080
  • Владислав Ющенко Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0003-8124-4022
  • Вадим Овдієнко Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0004-3882-1610

DOI:

https://doi.org/10.58407/232216

Ключові слова:

електронне навчання, електронні засоби, інформаційно-комунікаційні технології, освітній процес

Анотація

Мета роботи. Акцентувати увагу на перевагах і недоліках електронного навчання в закладі вищої освіти.
Методологія. Для вирішення поставленої мети були використані такі методи дослідження: теоретичні (вивчення й аналіз психолого-педагогічних, філософських джерел, офіційних і нормативних документів; порівняння й узагальнення поглядів учених на проблему) й емпіричні (спостереження за освітнім процесом студентів).
Наукова новизна. У статті уточнено суть поняття «електронне навчання». Досліджено історію входження електронного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Зазначено, що основна мета електронного навчання – це передати необхідні знання майбутнім фахівцям за допомогою засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Наголошено на тому, що електронне навчання не замінює в цей час і не замінить в майбутньому традиційне навчання, його застосування сприяє збагаченню процесу викладання у закладі вищої освіти. У статті виділені переваги і недоліки електронного навчання, проаналізовано шляхи подолання труднощів, які виникають у освітньому процесі з освітньому процесі з використанням електронних засобів.
Висновки. Електронне навчання в професійній підготовці майбутніх фахівців використовується для підвищення якості навчання шляхом поліпшення доступу до Інтернет-ресурсів, надає можливість отримувати знання студентам, які паралельно працюють, а також забезпечує безперервність освітнього процесу у складних для країни умовах. Організація освітнього процесу з використанням електронних технологій навчання створює умови для збільшення обсягу індивідуальної роботи, сприяє формуванню в майбутніх фахівців стратегій, методів і прийомів самонавчання та є основою для посилення позитивної мотивації до навчання.

Біографії авторів

Тетяна Белан, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(м. Чернігів, Україна)

Владислав Ющенко, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Аспірант кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(м. Чернігів, Україна)

Вадим Овдієнко, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Аспірант кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(м. Чернігів, Україна)

Посилання

Bublyk, V. (2018). Shliakhamy dystantsiinoi osvity ta elektronnoho navchannia [Ways of distance education and e-learning]. Naukovi zapysky NaUKMA. Kompiuterni nauky. Tom 1. – Scientific Papers of NaUKMA. Computer Science. Retrieved from : ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/b8eff040-d58e-4701-ad0c-b90528bbd3a8/content

Vovk, O. (2015). Systemy elektronnoho navchannia – novi formy suchasnoi osvity [E-learning systems are new forms of modern education]. Matematychni mashyny i systemy. Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika» – Mathematical Machines and Systems. Polytechnic National University. Lviv, Ukraine, 3, 79–86.

Velychko, V., Hlazova, V., Kaidan, N., Fedorenko, O. (2021). Stan ta perspektyvy elektronnoho navchannia v universytetskii osviti [State and prospects of e-learning in university education]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty. Metodychni materialy do proiektu «Tsyfrovyi osvitnii prostir: ukrainsko-polskyi dosvid». – Professionalism of the teacher: theoretical and methodological aspects. Methodological materials for the project «Digital Educational Space: Ukrainian-Polish Experience». Sloviansk, Ukraine, 47–61.

Downloads

Опубліковано

28.09.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ