ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ КРАЇН-ЧЛЕНІВ НАТО У ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДЛЯ ВІЙСЬКОВО-МОРСЬКИХ СИЛ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • І. С. Попроцький Інститут Військово-Морських Сил Національного університету «Одеська морська академія» https://orcid.org/0000-0002-0260-5068

Ключові слова:

ВМС ЗСУ, крани-члени НАТО, освітнє середовище, заклад вищої військово-морської освіти, майбутні офіцери

Анотація

В статті зазначено вимоги до сучасної військової освіти, засоби її удосконалення та розвитку (відновлення), розбудови вищого військово-морського закладу освіти за стандартами провідних країн і країн-членів НАТО.
Мета роботи: виокремити складові підготовки вітчизняних військово-морських фахівців та окреслити порядок імплементації рекомендацій, прийнятих у провідних країнах, у процес підготовки офіцерських кадрів в Інституті Військово-Морських Сил. Методологія дослідження ґрунтується на синергетичному, діяльнісному, ресурсному и системному підходах. Застосовано загально-наукові теоретичні методи дослідження та метод проектування.
Наукова новизна. В статті обґрунтовуються методичні рекомендації щодо подальшого реформування системи вищої військової освіти в Україні, зокрема військово-морської освіти в Інституті Військово-Морських Сил, на основі вивчення досвіду трансформації систем військової освіти у провідних країнах відповідно до сучасних моделей підготовки військових фахівців, прийнятих у країнах-членах НАТО.
В статті окреслено компоненти сучасної моделі підготовки військових фахівців, зокрема забезпечення надходження до лав Збройних Сил України більш мотивованих офіцерських кадрів, які усвідомлюють, що військовослужбовець потрібен своїй Державі і Вона захищатиме його права; військовослужбовець має прагнення, волю та уміння вчитися, наприклад, уміння самостійного набуття знань щодо майбутньої діяльності, підвищувати кваліфікацію, самовдосконалюватися, бути лідером, здатним у будь-який момент прийняти доцільне та обґрунтоване рішення.
Висновки. Після трансформації (впровадження) новітньої моделі системи військово-морської освіти в Збройних Силах України буде усунено проблему забезпечення професійним кадровим потенціалом Збройних Сил України; підвищиться конкурентно-спроможність фахівців та зменшиться відтік кадрів з лав Військово-Морських Сил Збройних Силах України.

Біографія автора

І. С. Попроцький, Інститут Військово-Морських Сил Національного університету «Одеська морська академія»

Старший викладач,
Інститут Військово-Морських Сил
Національного університету «Одеська морська академія»
(Одеса, Україна)

Посилання

Bizhan, I. V. (2001). Orhanizatsiya navchalno-vykhovnoho protsesu, metodychnoyi i naukovoyi roboty u vyshchiy viyskoviy shkoli [Organization of the educational process, methodical and scientific work in higher military school]. Kharkiv, Ukraine.

Vlasenko, V. (2018). Systema osvity: yak peretvoryty yiyi z halʹma na drayver innovatsiy. Platforma Dim Innovatsiy [Education system: how to turn it from a brake to a driver of innovations. Platform House of Innovations]. Retrieved from http://innovationhouse.org.ua/stati/.

Google Inc. (2018). Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/Google.

E-Learning Concept. Release 4. Leading document НАТО. (2014). Brussels : headquarters НАТО.

Kalinina, L. M., and Hubash, O. L. (2008). Internet yak dzherelo otrymannya informatsiyi ta zasib pidvyshchennya profesiynoyi maysternosti vchyteliv i kerivnykiv zakladiv osvity [Internet as a source of information and a means of improving the professional skills of teachers and managers of educational institutions]. Stratehiyi upravlinnya zakladamy osvity v umovakh formuvannya informatsiynoho suspilʹstva : zb. nauk. pr. – Strategies for managing educational institutions in the formation of the information society: Coll. Science works, 1, 209–221.

Kampus: vidkrytyy studentskyy prostir [Campus: open student space]. Retrieved from http://urbanua.org/dosvid/zakordonni-pryklady/370.

Klaus, Schwab. (2015). The Fourth Industrial Revolution. Retrieved from http://www.foreignaffairs.com/articles/2015-12-12/fourth-industrial-revolution.

Myronchuk, N. M. (2014). Zavdannya profesiynoyi pidhotovky suchasnoho fakhivtsya v systemi vyshchoyi osvity [Tasks of professional training of a modern specialist in the system of higher education]. Andrahohichnyy visnyk – Andragogy Herald, 5, 126–134.

Neshchadym, M. I. (2004). Viysʹkova osvita Ukrayiny: istoriya, teoriya, metodolohiya, praktyka [Military education of Ukraine: history, theory, methodology, practice]. Doctor’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Naumenko, M. I. Kontseptualni zasady i napryamy suchasnoho etapu rozvytku viysʹkovoyi osvity i nauky [Conceptual principles and directions of the modern stage of development of military education and science]. Retrieved from http://www.www.VuzLib.com.

Salkutsan, S. M. (Ed). (2017). Orhanizatsiya ta vykorystannya tekhnolohiy dystantsiynoho navchannya u Zbroynykh Sylakh Ukrayiny [Organization and use of distance learning technologies in the Armed Forces of Ukraine]. Kyiv, Ukraine : NUOU.

Panfilov, O. Yu. (2016). Systema viysʹkovoyi osvity Ukrayiny yak ramkova umova formuvannya osobystosti viysʹkovoho kerivnyka [The system of military education of Ukraine as a framework condition for the formation of the personality of the military leader]. Zb. nauk. pr. KHUPS – Coll. Science works, 3(48), 201– 204.

Poltorak, S. T. (2018). Transformatsiya systemy vyshchoyi viysʹkovoyi osvity Ukrayiny na shlyakhu do dosyahnennya standartiv NATO [Transformation of the system of higher military education of Ukraine on the way to achieving NATO standards]. Nauka i oborona – Science and Defense, 2, 3–10.

Poltorak, S. T. (2016). Rozvytok systemy vyshchoyi viysʹkovoyi osvity Ukrayiny ta za kordonom [Development of the system of higher military education of Ukraine and abroad: public administration aspects]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid – Investment: practice and experience, 3, 70–73.

Pro zatverdzhennya kontseptsiyi dystantsiynoho navchannya u Zbroynykh Sylakh Ukrayiny : nakaz Ministra Oborony Ukrayiny vid 21.12.2015 № 744 [On approval of the concept of distance learning in the Armed Forces of Ukraine: Order of the Minister of Defense of Ukraine dated 21.12.2015 № 744]. (2015). Kyiv, Ukraine.

Pro Stratehichnyy oboronnyy byuletenʹ Ukrayiny, rishennya Rady Natsionalʹnoyi bezpeky i oborony Ukrayiny vid 20.05.2016 : Ukaz Prezydenta Ukrayiny vid 06.06.2016 № 240/2016 [On the Strategic Defense Bulletin of Ukraine, the decision of the National Security and Defense Council of Ukraine dated May, 20. 2016: Decree of the President of Ukraine dated June 06. 2016 № 240/2016]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0006525-16#Text.

Persianinov, R. (2018). «Universities, beware»: how the school of the future is organized for programmers. Retrieved from https://tjournal.ru/44940-wow-42.

Gavalyukh, O. S., Poprotsky, I. S., Sapiga, V. V. et al. (Ed.) (2018). Rekomendatsiyi shchodo podalshoho reformuvannya systemy viyskovoyi osvity Zbroynykh Syl Ukrayiny na osnovi vyvchennya dosvidu transformatsiyi systemy viyskovoyi osvity u krayinakh – kolyshnikh chleniv orhanizatsiyi Varshavskoho dohovoru do suchasnykh modeley pidhotovky viyskovykh fakhivtsiv, pryynyatykh u krayinakh – chlenakh NATO : zvit NDR IVMS NU «OMA» [Recommendations for further reform of the military education system of the Armed Forces of Ukraine based on the study of the experience of transforming the military education system in countries – former members of the Warsaw Pact to modern models of military training adopted in NATO member countries : report of R&D]. Odesa, Ukraine.

Stevens-Davidovic, Seth. (2018). Usi breshut : ale internet znaye tvoyi dumky [Everyone is lying: but the Internet knows your thoughts]. Kyiv, Ukraine : TOV Ki Fand Media.

Telelym, V. M. (2001). Innovatsiynyy rozvytok viyskovoyi osvity v Ukrayiny: stanovlennya, problemy, perspektyvy [Innovative development of military education in Ukraine: formation, problems, prospects]. Problemy innovatsiyno-investytsiynoho rozvytku – Problems of innovation and investment development, 2, 177–186.

Terentieva, N. O., and Poprotsy, I. S. (2019). Pidvyshchennya efektyvnosti pidhotovky viyskovo-morskykh fakhivtsiv shchodo liderstva y osvity v Ukrayini, Bolhariyi, Rumuniyi [Improving the effectiveness of training of naval specialists in leadership and education in Ukraine, Bulgaria, Romania]. Natural Science Readings, 1, 1, 169–175.

Unikalna osvitnya IT-fabryka UNIT FACTORY. Proekty za pidtrymky K.Fund [Unique educational IT-factory UNIT FACTORY. Projects with the K. Fund support]. (2018). Retrieved from http://kfund.ua/uk//projects.

Khimicheva, H. I., and Sokotun, Zh.V. (2015). Zastosuvannya standartiv DSTU ISO 9001:2016 dlya pobudovy system upravlinnya yakosti VNZ [Application of standards of DSTU ISO 9001:2016 for construction of quality management systems of high school]. Visnyk KNUTD: zb. nauk. pr. Ceriya «Tekhnichni nauky» – Bulletin of KNUTD: Coll. Science works. Series «Technical Sciences», 4(88), 138–144.

Yaroshenko, T. (2008). Biblioteka – sertse Universytetu: Sinerhiya postupu v Suspilstvi Znan [Library – the heart of the University: Synergy of progress in the Knowledge Society. Dukh i litera: zb. nauk. pr. NU «Kyivo-Mohylyanska Akademiya». Spetsialny vypusk: Universytetska avtonomiya – Spirit and letter: coll. Science. Kyiv-Mohyla Academy National University. Special issue: University Autonomy, 19, 70–80.

Downloads

Опубліковано

01.05.2023