ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ СОЦІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
Ключові слова:
гендер, гендерні особливості, чоловічі і жіночі ролі, соціальна організація, корпоративна культура, складові компоненти та рівні корпоративної культуриАнотація
В статті розглядається проблема формування, підтримування та змінювання корпоративної культури соціальної організації як середовища професійної діяльності, як взаємодію культури окремих людей ( чоловіків і жінок) і культурних факторів середовища; як регулятора поведінки людей і комплекс найбільш стабільних і довготривалих характеристик організації, як поєднання цінностей, принципів і норм діяльності, які супроводжують професійну діяльність чоловіків і жінок всередині організації, а також впливають на їх взаємодію із зовнішнім середовищем.
Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні поняття корпоративна культура та гендерних особливостей її формування, підтримування і змінювання, розгляді її в якості головного засобу, що забезпечує підвищення ефективності роботи соціальних закладів, координує управління організацією завдяки усталеним нормам і стандартам корпоративної поведінки, взаємодії співробітників відповідно до корпоративних цінностей.
Методологія. У статті, для підтвердження проблеми формування, підтримування і змінювання корпоративної культури соціальної організації, як середовища професійної діяльності, використано нині актуальний плюралістичний підхід до структури методології наукового пізнання, що передбачає горизонтальну та однорівневу структуру пізнання визначеного об’єкта дослідження, де принципи і методи пізнання рівнозначні та одно порядкові. Методологічною основою проведеного дослідження є поєднання філософсько-діалектичної (закони, категорії, принципи діалектики та логіки), загально наукової (принципи об’єктивності, обґрунтованості наукових висновків, очевидності та вірогідності результатів пізнання), міжгалузевої наукової методології (соціально-гуманітарна, психолого-педагогічна методологія).
Наукова новизна полягає в окресленні гендерних аспектів корпоративної культури соціальних організацій, діяльність яких спрямована на роботу з людьми, на допомогу їм, на вирішення їх соціальних проблем та гендерний аспект її формування, підтримування та змінення.
Висновки. Корпоративну культуру як фактор ефективності управління розвитком організації слід розглядати ширше, а саме в контексті гендерної рівності, визнання за жінкою, так як і за чоловіком, права на своє бачення стилю управління, прийняття рішень, досягнення розуміння цілісної картини існування і розвитку організації завдяки взаємодії чоловічого і жіночого «начала». Корпоративна культура організації має стати інституцією, в якій втіляться принципи гендерної рівності і взаємо доповненості чоловіків і жінок.
Посилання
Zakharchyn G. M. (2011). Korporatyvna kultura [Corporate Culture]. Lviv, Ukraine : Novyi svit.
Smolenyuk P. S. (2010). Korporatyvna kultura yak osnova rozvytku organizatsii [Corporate Culture as a basis for the development of the organization]. Nauka i ekonomika – Science and economics, 1(17), 123–128.
Spivak V. A. (2001). Korporativnaya kultura [Corporate Culture]. Saint Petersburg, Russia.
Chaika G.L. (2005). Kultura dilovogo spilkuvannya menedzhera. [Manager’s business communication culture]. Kyiv, Ukraine.
Shein E.Kh. (2002). Organizatsionnaya kultura i liderstvo: Postroenie, evolyutsiya, sovershenstvovanie [Organizational Culture and Leadership: Formation, Evolution, Improvement]. St. Petersburg, Russia: Piter.