БРЕНДИНГ ВИХОВАТЕЛЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ

Автор(и)

Ключові слова:

особистий бренд, брендинг, блог, сайт, самоосвіта, інноваційні технології

Анотація

У статті проаналізовано розвиток теоретичних основ і удосконалення методичних положень з формування і використання персонального бренду вихователя закладу дошкільної освіти, що розглядаються як чинник підвищення конкурентоспроможності педагогів у сучасних умовах. Актуалізовано питання створення конкурентоспроможного освітнього середовища шляхом еволюціонування позиції педагогів від статусу державних службовців, які пасивно чекають, коли держава зверне увагу на їх професійні здобутки, до позиції активного суб’єкту на ринку освітніх послуг, здатних розпоряджатися своїм фаховим капіталом і знаходити найбільш вигідні сфери його застосування. Здійснено аналіз поняття «особистий бренд», брендингових технологій, систематизовано дистанційні платформи для вихователів, проаналізовано інтернет-ресурси для брендингу, розроблено рекомендації для створення персонального бренду вихователя закладу дошкільної освіти.
Мета дослідження – проаналізувати брендинг вихователя закладу дошкільної освіти як інноваційну технологію, розглянути можливість використання персональних брендів освітян як чинник підвищення їх конкурентоспроможності та фахового зростання. Методи дослідження. пошуково-бібліографічний, аналіз, синтез, узагальнення, систематизація, класифікація здобутих фактів і даних, узагальнення й систематизації виявлених матеріалів і даних. Наукова новизна. Розкриття сутності брендингу вихователя закладу дошкільної освіти як інноваційної технології.
Висновки. Брендинг вихователя закладу дошкільної освіти можна вважати інно-ваційною технологією, яка сприятиме підвищенню конкурентоспроможності вихователя ЗДО та соціального статусу педагогічної праці, іміджевою складовою його професійного становлення і, певною мірою, фахового зростання активного, діяльного агента змін сучасної освіти. Перспективним вважаємо аналіз питання брендингу педагога у контексті монетизації освітніх послуг та організації приватного закладу дошкільної освіти.

Біографії авторів

O. В. Джус, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

Доктор педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри професійної освіти та інноваційних технологій,
ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (Івано-Франківськ, Україна)

Г. О. Лукачович, ДНЗ 10 «Катруся»

Вихователь, ДНЗ 10 «Катруся» (Івано-Франківськ, Україна)

Посилання

Aaker, D. & Kumar, V., & Dei, Dzh. (2004). Marketingovyye issledovaniya [Marketing and innovation management]. St. Petersburg, Russia: Pyter.

Melnyk, L.H., Illiashenko, S.M., Sotnyk, I.M. (Ed.). (2008). Biznes-administruvannia: mahisterskyi kurs [Business Administration: Master's Course]. Sumy, Ukraine : VTD Universytetska knyha.

Bilovodska, O.A., Puzikova, M.V. (2011). Analiz i otsinka personalnoho brendynhu v umovakh pidvyshchennia profesiinoho uspikhu osobystosti [Analysis and evaluation of personal branding in terms of improving the professional success of the individual]. Marketyng i menedzhment innovatsii – Marketing and innovation management, 4, 67-74.

Bilovodska, O.A., Puzikova, M.V. (2011). Personalnyi brendynh yak vazhlyvyi instrument uspishnoi profesiinoi diialnosti [Personal branding as an important tool for successful professional activity]. Ekonomichni problemy staloho rozvytku: tezy dopovidei naukovo-tekhnichnoi konferentsii vykladachiv, spivrobitnykiv, aspirantiv i studentiv fakultetu ekonomiky ta menedzhmentu, prysviachenoi dniu nauky v Ukraini (Sumy, 18-22 kvitnia 2011 roku), Ch. 4 – Economic problems of sustainable development: abstracts of reports of the scientific and technical conference of teachers, staff, graduate students and students of the Faculty of Economics and Management, dedicated to the Day of Science in Ukraine (Sumy, April 18-22, 2011). Sumy, Ukraine : SSU.

Studinska, G.Ya. (Ed.). (2016). Brend u natsionalnii ekonomitsi Ukrainy [Brand in the national economy of Ukraine]. Kyiv, Ukraine : DNDIIME.

Zozulov, O. V., and Pysarenko, N. L. (2004). Rynkove pozytsionuvannia: z choho pochynaietsia stvorennia uspishnykh brendiv [Market positioning: where to start creating successful brands]. Kyiv, Ukraine : Znannia-Pres.

Keller, K. L. (2005). Stratehycheskyi brend-menedzhment: sozdanye otsenka y upravlenye marochnыm kapytalom [Strategic brand management: creating valuation and managing brand equity] Moscow, Russia : Yzdatelskyi dom «Vyliams».

Kotler, F., Keller, K. Marketynh menedzhment [Marketing management]. St. Petersburg, Russia : Pyter.

Labudko, S.P. (2013). Bloh yak zasib rozvytku profesiinoi kompetentnosti vchyteliv [Blog as a means of developing teachers' professional competence]. Kompiuter u shkoli ta simyi – Computer at school and family, 6, 9-12.

Kostrubska, A., Zaburmekha, Е. (2014). Personalnyi brendynh yak mystetstvo dosiahnennia uspikhu [Personal branding as the art of success]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii – Economy. Management. Innovations, 1. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2014_1_56

Kurban, O. V. (2014). Brend u systemi suchasnykh sotsialnykh komunikatsii [Brand in the system of modern social communications]. Informatsiine suspilstvo – Information society, 19, 56-58.

Medvedkova, L. Osobystyi brendinh vchytelia pochatkovykh klasiv. Retrieved from https://osvita.ua/ school/lessons_summary/administration/42355/

Skomorovska, I. (2017). Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh vykhovateliv DNZ [The use of innovative technologies in the training of future educators PEI]. Osvitnii prostir Ukrainy – Educational space of Ukraine, 11, 104-109. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ opu_2017_11_19

Skrypka, H. (n.d.) Personalnyi brend vchytelia: stvorennia ta prosuvannia Dystantsiina akademiia teach-hub [Teacher's personal brand: creation and promotion of the Distance Academy teach-hub]. Retrieved from http://courses.teach-hub.com/

Downloads

Опубліковано

04.05.2023

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ