КОМПОНЕНТНА СТРУКТУРА ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТІВ МИСТЕЦТВ У ПРОЦЕСІ МУЗИЧНО-ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В КОНТЕКСТІ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232307

Ключові слова:

освітній процес, музично-хореографічна підготовка, творчий потенціал, мистецько-педагогічна діяльність, постмодернізм, сучасне мистецтво

Анотація

Мета статті полягає в обґрунтуванні компонентної структури творчого потен-ціалу студентів факультетів мистецтв у процесі музично-хореографічної підготовки в контексті тенденцій розвитку сучасного мистецтва.
Методологія. Для досягнення мети застосовано загальнонаукові методи теоретичного аналізу, синтезу та узагальнення щодо розуміння особливостей і тенденцій розвитку культури і мистецтва кінця ХХ – початку ХХІ століття та їх впливу на формування творчого потенціалу студентів факультетів мистецтв у процесі музично-хореографічної підготовки. Наукова новизна. У статті обґрунтовано компоненту структуру творчого потенціалу студентів факультетів мистецтв, актуалізовано значущість його формування в контексті тенденцій розвитку сучасного мистецтва.
Висновки. Отже, музично-хореографічна підготовка студентів факультетів мистецтв має здійснюватися з урахуванням тенденцій розвитку сучасного мистецтва, його основними поняттями, формами, жанрами, засобами. Важливими складовими означеного процесу також є вивчення та творче переосмислення студентами традицій мистецької спадщини і набуття досвіду практичної мистецько-педагогічної діяльності. Одним із головних завдань музично-хореографічної підготовки студентів факультетів мистецтв є формування їх творчого потенціалу, який у нашому дослідженні включає мотиваційно-ціннісний, когнітивно-пізнавальний, креативно-діяльнісний структурні компоненти.
У статті розглянуто особливості культури і мистецтва кінця ХХ – початку ХХІ ст., що розвивалися в епоху глобалізації, науково-технічних досягнень, трансформації свідомості, боротьби та взаємодії традицій і новацій.
Акцентовано на важливості розвитку інтелектуальної сфери студентів. Актуалізовано питання художнього світогляду студентів факультетів мистецтв, формування творчого мислення та умінь оригінальної інтерпретації мистецьких явищ.

Біографія автора

Цзяньбін Дун, Український державний університет імені Михайла Драгоманова

Аспірант факультету мистецтв
імені Анатолія Авдієвського,
Український державний університет
імені Михайла Драгоманова
(Київ, Україна)

Посилання

Voloshchuk, L. (2017). Intermedialnist yak proiav mizhmystetskoi polifonii u novelakh Olhy Kobylianskoi [Intermediality as a Manifestation of Inter-artistic Polyphony in the Short Stories of Olga Kobylyanska]. Synopsys: tekst, kontekst, media – Synopsis: Text, Context, Media. №1(17). Retrieved from: https:// synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/236/222 (data zvernennja: 05.08.2023).

Hrechukha, N. H. (2007). Neomifolohichni tendentsii v khorovomu mystetstvi Ukrainy 80-90-kh rokiv ХХ st. [Neomythological Trends in the Choral Art of Ukraine in the 80s and 90s of the 20th Century]. Dissertation Abstract... PhD in Art History: 17.00.01. Kyiv, Ukraine.

Karpenko, N. A. (2016). Psykholohiia tvorchosti: navch. posibnyk [Psychology of Creativity: Teaching Manual]. Lviv, Ukraine: LvDUV.

Kutovyi, A. B. (2020). Intermedialnist – intermedia: problema definitsii. [Intermediality – Intermedia: the Problem of Definition]. 24 de abril de 2020 Barcelona, España. Integración de las ciencias fundamentales y aplicadas en el paradigma de la sociedad post-industrial. Vol. 5, 19–22.

Lisovska, N. Yu., Troshchenko, V. M. (2018). Vtilennia muzychno-khoreohrafichnoho obrazu v siuzhetnomu tantsi [The Embodiment of a Musical and Choreographic Image in a Plot Dance]. Aktualni pytannia mystetskoi osvity ta vykhovannia – Current Issues of Art Education and Upbringing. Vyp. 2(12), 217–225.

Mykulanynets, L. M. (2017). Kontseptualni katehorii postmodernizmu v dyskursi suchasnoi khudozhnoi kultury [The Conceptual Categories of Postmodernism in the Discourse of Modern Artistic Culture]. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv: nauk. zhurnal – National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald: Scientific Journal. Kyiv, Ukraine: Milenium. № 4, 192–195.

Shmahalo, R. (2012). Mystetska osvita y mystetstvo v kulturotvorchomu protsesi Ukrainy ХХ – poch. ХХІ stolit: navch.-metod. posibn [Art Education and Art in the Cultural Process of Ukraine 20th – Beginning 21th Centuries: educat. and method. manual]. Lviv, Ukraine: LNAM, Ternopil: «Mandrivets».

Stanislavska, K. I. (2012). Mystetsko-vydovyshchni formy suchasnoi kultury: monohrafiia [Artistic-spectacular Forms of Modern Culture: Monograph]. Kyiv, Ukraine: NAKKKiM.

Stepanova, L.P. (2011). Metodyka rozvytku polifonichnoho slukhu molodshykh shkoliariv na urokakh muzyky [Methods of Developing the Polyphonic Ear of the Elementary School Pupils on Music Lessons]. Dissertation Abstract... PhD in Pedagogy: 13.00.02. Kyiv, Ukrain.

Sulii, N. (2009). Sposoby orhanizatsii tsilisnosti fortepiannykh tsykliv («Dytiacha muzyka» №1, №2 ta «Muzyka v starovynnomu styli» Valentyna Sylvestrova) [Ways of Organizing the Integrity of Piano Cycles («Children’s music» No. 1, No. 2 and «Music in the Old Style» by Valentin Sylvestrova)]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. Hnatiukaю. Seriia: Mystetstvoznavstvo – Scientific Notes of the V. Hnatyuk Ternopil National Pedagogical University. Art History Series. №1(20), 8–16.

Downloads

Опубліковано

16.11.2023