ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ КІНЕЗІОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ
Ключові слова:
спортивно-педагогічне удосконалення, кінезіологічна компетентність, студентиАнотація
Мета роботи – розробити модульну системи навчання у формуванні кінезіологічної компетентності при підготовці майбутніх вчителів фізичної культури.
Методологічною основою є концептуальні ідеї теорії пізнання, методологічні принципи науковості, доступності, цілісності, інтегративності, які пояснюють важливі педагогічні аспекти професійної підготовки майбутнього фахівця з фізичного виховання та спорту.
Методи дослідження. Для отримання найбільш значущих результатів дослідження та їх інтерпретації застосовувались такі методи: теоретичний аналіз і синтез, систематизація, узагальнення інформації, викладеної у наукових джерелах інформації.
Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що удосконалено: методику проведення дисципліни «Спортивно-педагогічне удосконалення» для студентів закладів вищої освіти з урахуванням морфофункціонального забезпечення спортивно-педагогічної діяльності; методику організації занять зі спортивно-педагогічного удосконалення для студентів закладів вищої освіти; навчально-методичне забезпечення викладання дисципліни «Спортивно-педагогічне удосконалення» в закладах вищої освіти.
Практичне значення отриманих результатів полягає в розробці науково-методичного забезпечення навчальної дисципліни «Кінезіологія спортивно-педагогічної діяльності» та вдосконаленні змісту фахової підготовки майбутніх учителів фізичного виховання на основі інтегративного кінезіологічного підходу.
Висновки. У процесі розроблення навчально-методичного комплексу реалізовано принцип, за яким сучасна орієнтація освіти, спрямована на розвиток функціональних можливостей у процесі спортивно-педагогічного удосконалення з метою формування кінезіологічної компетентності, детермінована створенням психологічних і дидактичних умов, в яких студент може виявити пізнавальну й інтелектуальну активність, особистісні уподобання та інтереси, реалізувати себе як суб’єкт навчання.
Посилання
Zagrevskaya, A. (2015). Fizkul'turno-sportivnoye obrazovaniye studentov na osnove kineziologicheskogo podkhoda. [Physical and sports education of students on the basis of the kinesiological approach]. Tomsk, Russia : Tomsk State University Publishing House.
Priymak, S. (2017). Variabelnist sercevogo rytmu ta centralna gemodynamika v zabezpechenni adaptaciyi do fizychnych navantazhen organizmu studentiv shho specializuyutsia u volejboli [The Variability of Heart Rhythm and Central Hemodynamics in Providing Adaptation to the Body's Physical Loads of Students Specializing in Volleyball]. Visnyk Cherkasʹkoho universytetu imeni Bohdana Khmelʹnytsʹkoho. Peda-hohichni nauky – Bulletin of Bohdan Khmelnytsky Cherkasy University. Pedagogical sciences, 15, 92–101.
Priymak, S. (2019). Metodychni osnovy formuvannya funktsional’noyi hotovnosti maybutnikh uchyteliv fizychnoyi kul’tury do profesiynoyi diyal’nosti : navchal’nyy posibnyk [Methodical bases of formation of functional readiness of future teachers of physical culture to professional activity]. Chernihiv, Ukraine : Desna Polygraph.
Pryimak, S. (2019). Metodychna systema rozvytku funkcionalnyh mozhlyvostej majbutnih uchyteliv fizychnoyi kultury u procesi sportyvno-pedagogichnogo udoskonalennya [Methodological system of the development of functional capabilities of future Physical Education teachers in the process of sports and pedagogical improvement]. Doctor thesis. Chernihiv, Ukraine.
Pryimak, S. (2017). Morfofunkcionalne zabezpechennya sportyvno-pedagogichnoyi diyalnosti studentiv [Morphofunctional Provision of Sports and Pedagogical Activity of Students]. Visnyk Chernihivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni T.H. Shevchenka. Pedahohichni nauky – Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University named after T.G. Shevchenko. Series: Pedagogical Sciences, 149, 198–204.
Priymak, S. (2018). Sportyvno-pedagogichne udoskonalennya studentiv: morfofunkcional`ne zabezpe-chennya diyal`nosti : monografiya [Sports and pedagogical improvement of students: morphofunctional conditionality of activity]. Chernigiv, Ukraine : РAT «PVK» Desna.
Pryimak, S. (2017). Fizychna pracezdatnist` studentiv, shho zajmayutsya v grupi sportyvno-pedagogichnogo udoskonalennya z boksu [Physical capacity of students engaged in the group of sports and pedagogical improvement in boxing]. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi – Pedagogical sciences : theory, history, innovative technologies, 6(70), 130–141.
Priymak, S. (2020). Teoretyko-metodologichni osnovy sportyvno-pedagogichnogo udoskonalennya v systemi profesijnoyi osvity majbutnix uchyteliv fizychnoyi kultury [Theoretical and methodological bases of sports and pedagogical improvement in the system of professional education of future teachers of physical culture]. Suchasni problemy pidhotovky ta profesiynoho udoskonalennya pratsivnykiv sfery osvity : materialy VI Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (23-24 kvitnya 2020 roku, Chernihiv) – Proceeding of the VI International scientific-practical conference «Modern problems of training and professional development of education workers» (April 23-24, 2020, Chernihiv). Cherkasy, Ukraine : Publisher Chabanenko Y.V.
Pryimak, S. G. (2017). Funkcionalnyj stan kysnevo-transportnoyi systemy u studentiv, shho speciali-zuyut`sya u boksi [Functional state of the oxygen transport system in students specializing in boxing]. Visnyk Chernihivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni T.H. Shevchenka. Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannya ta sport – Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University named after T. G. Shevchenko. Series: Pedagogical Sciences. Physical education and sports, 147, Vol. 1, 175–181.
Slastenin, V. A., Isaev, I. F., and Shiyanov, E. N. (2002). Obshhaya pedagogyka [General pedagogy]. Moskva, Russia : Vlados.
Romanenko, V. A. (2005). Dyahnostyka dvyhatelnykh sposobnostei [Diagnostic of motor abilities]. Donetsk, Ukraine : DNU Publ.
Terentieva, N. O., and Pronikov, O. K. (2016). Proektuvannia pidhotovky fakhivtsiv za osvitno-naukovymy prohramamy (nauky pro osvitu) [Projecting of specialists’ training by educational scientific programs]. Visnyk Chernihivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni T.H. Shevchenka. Pedahohichni nauky – Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University named after T. G. Shevchenko. Series: Pedagogical Sciences, 137, 54–57.
Priymak, S., Krutsevich, T., Pangelova, N., Trachuk, S., Kravchenko, T., Stepanenko, V., & Ruban, V. (2020). Modeling of functional support of sports activities of biathletes of different qualifications. Journal of Human Sport and Exercise. DOI: 10.14198/jhse.2021.161.12 Retrieved from https://www.jhse.ua.es/ article/view/2021-v16-n1-modeling-functional-support-sports-activities-biathletes
Priymak, S., Kolomiets, N., and Goletc, V. (2020). Forecasting the game role of volleyball players in accordance with the methodology of artificial intelligence. Journal of Physical Education and Sport® (JPES), Vol.20 (issue 1), Art 24, pp. 179-185. doi: 0.7752/jpes.2020.01024. Retrieved from http:// efsupit.ro/images/ stories/ianuarie2020/Art%2024.pdf
Priymak Serhij, Kolomiets Nataliia, Goletc Vitaliy (2019). Modeling of the morphofunctional state of the biathletes body. Journal of Physical Education and Sport® (JPES), Vol.19 (issue 2), Art 173, pp. 1193-1199. DOI: 10.7752/jpes.2019.02173.
Priymak, S. G., and Terentieva, N. O. (2017). Somatologic characteristics of biathlon students' body constitution in predicting of their successfulness. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports; 21(4):192– 199. DOI: 10.15561/18189172.2017.0408