ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • І. В. Гевко Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0003-1108-2753
  • Л. С. Гільтай Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0001-6658-8175

Ключові слова:

інформаційні технології, цифрові освітні ресурси, цифрові компетентності, освіта, майбутні фахівці

Анотація

Мета роботи: розглянути можливості і перспективи використання цифрових освітніх ресурсів для якісної підготовки майбутніх фахівців комп’ютерних технологій.
Методологія: в роботі використані аналітичні, описові та систематичні методи дослідження.
Наукова новизна: вивчення ролі цифрових освітніх ресурсів у підготовці фахівців, її аналіз на освітньому ринку праці.
У статті окреслено роль цифрових освітніх ресурсів у підготовці кваліфікованих фахівців; виокремлено проблеми, пов’язані з поширенням в Україні сучасних цифрових освітніх ресурсів; проаналізовано ситуацію на українському ринку освітніх послуг, показано її вплив на динаміку інноваційних процесів в системі освіти. Підкреслюється важливість радикального реформування освіти відповідно до потреб постіндустріального суспільства. Визначено, що застосування цифрових освітніх ресурсів розкриває можливості позитивного впливу на підвищення рівня якості освіти, забезпечує реалізацію потреб майбутніх фахівців в освітніх послугах, підвищує професійну мобільність та активність. Розвиток цифрових технологій має важливу роль для удосконалення змісту, методів і форм вищої освіти, дає можливість самостійно оволодіти новими знаннями та навичками, саморозвиватись, активізація процесів сприйняття, формування, закріплення і контролю сформованого сприйняття нових знань студентами. Цифрові освітні технології є пріоритетними при підготовці здобувачів освіти, адже є затребуваними на ринку праці.
Висновок: розвиток цифрових навичок стає однією з найважливіших умов для розвитку цифрового ринку будь-якої країни, оскільки прямо або опосередковано пов’язаний з усіма сферами функціонування суспільства та економіки. Розвиток інформаційних технологій у сучасному світі спричинив перегляд традиційних підходів до визначення перспективних форм організації освітнього процесу.

Біографії авторів

І. В. Гевко, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

ResearcherID 1927036
Scopus-Author ID 57208883543
Доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри комп’ютерних технологій
Тернопільського національного педагогічного університету
імені Володимира Гнатюка,
(Тернопіль, Україна)

Л. С. Гільтай, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

ResearcherID 3515078
Aспірант 2-го року навчання
кафедри комп’ютерних технологій
Тернопільського національного педагогічного університету
імені Володимира Гнатюка
(Тернопіль, Україна)

Посилання

Hevko, I. V. (2017). Formuvannia i rozvytok profesionalizmu vchytelia tehnologij: teoria i metodyka [Formation and development of the professionalism of the teacher of technologies: theory and methodology]. Kamyanets-Podilsky, Ukraine: Axiom.

Gurin, R.S. (2002). Metodyka vprovadzhennia novyh informacijnyh texnolohij u navchalnyj proces [Method of introduction of new information technologies into the educational process]. Odessa, Ukraine : PDPU imeni K.D. Ushynskoho.

Hurevych, R.S., Kademiia, M. Yu, and Koziar, M. M. (2012). Informatsijno-komunikatsijni tehnolohii v profesijnij osviti maibutnih fahivtsiv [Information and communication technologies in the professional education of future specialists]. Lviv, Ukraine : LDU BDzD.

Dychkivska, I.M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tehnolohii [Innovative pedagogical technologies]. Kyiv, Ukraine : Academvydav.

Doklad o chelovecheskom razvytijy 2016 [Human Development Report 2016. (2016). Retrieved from http:// www.ua.undp.org/content/ukraine/en/home/library/annual-reports/human-development-report-2016.html

Zakon Ukrainy «Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsiji» [Law of Ukraine «On the National Program of Informatization». (2015). Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/74/98-%D0%B2%D1%80

Zakon Ukrainy «Pro Osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspil’stva v Ukraini na 2007–2015 roky» [Law of Ukraine «On Basic Principles of Development of the Information Society in Ukraine for 2007-2015»]. (2007). Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=537-16

Zymniaia, Y.A. (2004). Kliuchevye kompetentnosty kak rezultatyvno-tselevaia osnova kompetentnostnoho podhoda v obrazovanyy. [Key competencies as a result-based basis of competence approach in education]. Moscow, Russia : Issledovatel'skiy tsentr problem kachestva podgotovki spetsialistov

Kademiia, M.Yu., Koziar, M.M., and Rak, T.Ye. (2011). Informatsijno-komunikatsijni tekhnolohiji navchannia : slovnyk-hlosarij [Information and Communication Technologies of Learning: Glossary]. Lviv, Ukraine : SPOLOM.

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 7 hrudnia 2005 r. № 1153 «Pro zatverdzhennia Derzhavnoi prohramy «Informatsijni ta komunikatsijni tekhnolohiji v osviti i nautsi» na 2006-2010 roky» [Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine of December 7, 2005 No. 1153 «On approval of the State Program» Information and Communication Technologies in Education and Science «for 2006-2010»]. Retrieved from http://zakon.nau.ua/doc/?code=1153-2005-%EF/

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 13 lypnia 2004 r. № 905 «Pro zatverdzhennia Kompleksnoi prohramy zabezpechennia zahalnoosvitnih, profesijno-tekhnichnyh i vyshchyh navchalnyh zakladiv suchasnymy tehnichnymy zasobamy navchannia z pryrodnycho-matematychnyh i tekhnolohichnyh dystsyplin» [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of July 13, 2004 No. 905 «On Approval of the Comprehensive Program for the Provision of General, Vocational and Higher Educational Establishments with Modern Technical Means of Education in the Natural and Mathematical and Technological Disciplines» Retrieved from http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/905-2004-%D0%BF

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 13 kvitnia 2011 r. № 494 «Pro zatverdzhennia Derzhavnoi tsilovoi prohramy vprovadzhennia u navchalno-vykhovnyi protses zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii «Sto vidsotkiv» na period do 2015 roku» [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of April 13, 2011 No. 494 «On Approval of the State Target Program of Introduction to the Educational Process of Comprehensive Educational Institutions of Information and Communication Technologies «One Hundred Percent» for the Period up to 2015»]. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/494-2011-%D0%BF.

Tsyfrovi tehnolohii 2018. Doslidzhennia [Digital technologies 2018. Research]. Retrieved from https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018

Downloads

Опубліковано

15.11.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ