ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ З ОСЛАБЛЕНИМ ЗДОРОВ’ЯМ

Автор(и)

Ключові слова:

оздоровча спрямованість, зміцнення здоров’я, фізичне виховання, студенти спеціальних медичних груп

Анотація

У статті, відповідно до мети, проаналізовано зміст програми фізичного виховання для студентів з ослабленим здоров’ям, що має відповідати державному стандарту освіти та мати чітку гуманістичну і оздоровчу спрямованість, сприяти гармонійному розвитку особистості, формуванню усвідомленої потреби в зміцненні здоров’я та фізичному вдосконаленні. Методологія дослідження. Результати дослідження ґрунтовані на застосуванні таких методів: анкетування, математична обробка результатів анкетування, систематизація, узагальнення. Наукова новизна. Надано результати анкетування викладачів факультету фізичного виховання, спорту і здоров’я НПУ імені М.П. Драгоманова щодо особливостей організації і проведення занять з фізичного виховання, оцінюванню рівня знань, умінь та навичок, які повинні бути сформовані у студентів педагогічного профілю з ослабленим здоров’ям під час занять фізичного виховання.
Висновки. Результати педагогічної діяльності свідчать, що зміст освітнього процесу на кафедрах фізичного виховання у закладах вищої освіти зі студентами з ослабленим здоров’ям значно відстає від потреб сьогодення й носить неналежний характер. Це потребує від викладачів необхідного рівня знань щодо особливостей організації та методики проведення навчальних занять зі студентами спеціальних медичних груп. Одним із перспективних напрямів оптимізації фізичного виховання зі студентами спеціальних медичних груп є раціональне використання спеціальних засобів та методів, спрямованих на набуття знань, умінь та навичок виконання рухових дій та розвитку фізичних якостей з метою зміцнення їх здоров’я, підвищення рівня фізичного розвитку та фізичної підготовленості. Історичний, освітній, реабілітаційний і рекреативний потенціал занять бадмінтоном є вагомим чинником оптимізації системи фізкультурно-оздоровчої роботи зі студентами закладів вищої освіти, оскільки заняття бадмінтоном сприяють формуванню позитивної мотивації до систематичних занять руховою активністю і спортом, формують навички здорового способу життя та активну життєву позицію.

Біографія автора

Т. І. Нестерова, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Аспірантка ІІІ року навчання,
викладач кафедри фізичного виховання та здоров’я,
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
(Київ, Україна)

Посилання

Byelyey, T. Ya. (2018). Osoblyvosti fizychnoho vykhovannya u spetsialʹnykh medychnykh hrupakh : metodychni rekomendatsiyi [Features of physical education in special medical groups: guidelines]. Khersonska obl., Beryslavsʹkyy Beryslavsʹkyy medychnyy koledzh, Ukraine.

Biletska, S. L. (2004). Motyvatsiya navchannya yak vazhlyvyy faktor piznavalʹnoyi aktyvnosti studentiv [Motivation of learning as an important factor in the cognitive activity of students]. Pedahohichnyy protses : teoriya i praktyka – Pedagogical process: theory and practice, 2, 310-319.

Vilenskiy, M. Ya., and Gorshkov A.G. (2012). Fizicheskaya kul'tura i zdorovyy obraz zhizni studenta : uchebnoye posobiye [Physical culture and a healthy lifestyle of a student: textbook]. Moscow, Russia : KNORUS.

Vernyhora, V. V., and Frolova, L. S. (2015). Sportyvni ihry : nastilʹnyy tenis, badminton: navchalʹno-metodychnyy posibnyk [Sports games: table tennis, badminton: a textbook]. Cherkasy, Ukraine.

Volkov, V. (2008). Osnovy teoriyi ta metodyky fizychnoyi pidhotovky student·sʹkoyi molodi : navchalʹnyy posibnyk [Fundamentals of theory and methods of physical training of student youth: a textbook]. Kyiv, Ukraine : Osvita Ukrayiny.

Volkova, N. P. (2007). Pedahohika [Pedadogy]. Kyiv, Ukraine : Akademvydav.

Hryban, H. P. (2009). Zhyttyediyalʹnistʹ ta rukhova aktyvnistʹ studentiv [Life and physical activity of students]. Zhytomyr, Ukraine : Vyd-vo Ruta.

Hryban, H. P. (2013). Metodychna systema fizychnoho vykhovannya studentiv ahrarnykh universytetiv [Methodical system of physical education of students of agrarian universities]. Doctor thesis. Kyiv, Ukraine

Kroshka, S. A., and Varfolomyeyeva, K.V. (2016). Badminton yak zasib formuvannia motyvatsii do zaniat fizychnoiu kulturoiu ta sportom ditei serednoho shkilnoho viku [Badminton as a means of forming motivation for physical education and sports of middle school children]. Sportyvni ihry – Sports games, 85-89.

Krutsevich, T. Yu., and Vorobyev, M. I. (2005). Kontrol v fizicheskom vospitanii detey, podrostkov i yunoshey : uchebnoye posobiye [Control in the physical education of children, adolescents and youth: a textbook]. Kyiv, Ukraine : TOV «Polígraf-Yekspres».

Kuznetsova, O. T., and Kuts, O. S. (2005). Metodyka pidvyshchennya rozumovoyi i fizychnoyi pratsezdatnosti studentiv z nyzʹkym rivnem fizychnoyi pidhotovlenosti [Methods of improving the mental and physical performance of students with low levels of physical fitness]. Lviv, Ukraine : NVF «Ukrayinsʹki tekhnolohiyi».

Nosko, M. O., Harkusha, S. V., and Voyedilova, O. M. (2014). Zdorovyazberezhuvalʹni tekhnolohiyi u fizychnomu vykhovanni [Health-preserving technologies in physical education]. Kyiv, Ukraine : SPD Chalchynsʹka N.V.

Strigin, V. V., and Petrov A. Yu. (2004). Zdorov'yesberezheniye v sovremennom obrazovatel'nom uchrezhdenii: monografiya [Health preservation in a modern educational institution: monograph]. Chelyabinsk, Russia : Izd-vo CHGPU.

Krutsevich, T. (Ed.). (2003). Teoriya i metodika fizicheskogo vospitaniya [Theory and methodology of physical education]. V. 1.

Downloads

Опубліковано

16.11.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ