ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ З МЕТОЮ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Ключові слова:
заклади освіти, здобувачі освіти, здоровий спосіб життя, інформаційно-комунікаційні технології, соціально-педагогічна діяльністьАнотація
Статтю присвячено розгляду актуальних питань популяризації здорового способу життя із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій. Запропоновано теоретичний аналіз специфіки провадження інформаційно-комунікаційних технологій для популяризації здорового способу життя та мотивації молоді до здоров’язбереження у контексті освітніх нормативних документів. Розглянуто особливості та визначено умови використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі професійної підготовки здобувачів освіти у закладі вищої освіти.
Метою статті є визначення актуальних питань використання інформаційно-комунікаційних технологій в ході здійснення соціально-педагогічної діяльності у закладах освіти з метою популяризації здорового способу життя.
Методологія. Методологічним підґрунтям нашого дослідження є системний, особистісно-орієнтований підходи відповідно до аналізу психолого-педагогічної джерел інформації та аналіз сучасного педагогічного досвіду з питань впровадження ІКТ в освітній процес, зокрема з метою популяризації здорового способу життя. У роботі застосовано багаторівневий системний аналіз інформаційних наукових джерел, що має своїм підґрунтям загально-, частково-науковий та конкретно-науковий філософський рівень пізнання.
Наукова новизна полягає у встановленні основних підходів до впровадження інформаційних технологій як умови популяризації здорового способу життя в ході здійснення соціально-педагогічної діяльності у закладах освіти.
Висновки Важливим напрямом соціального виховання молоді є формування здорового способу життя, профілактика негативних явищ у соціальному середовищі. Вказаний вид діяльності має бути науково обґрунтованим і спрямованим на усвідомлення молодими людьми цінності власного і суспільного здоров’я, створення умов щодо профілактики небезпечної поведінки, популяризації здорового способу життя тощо, застосування ефективних методик роботи в середовищі молоді та адекватної підготовки спеціалістів, що працюють з молодими людьми. Аналіз використання ІКТ сприяє підвищенню ефективності СПД, що в свою чергу дає підстави зробити висновок, що вказані процеси дозволять активізувати пізнавальну діяльність та самостійну роботу здобувачів освіти у галузі здоров’язбереження; забезпечити позитивну мотивацію до здорового способу життя; забезпечити високий рівень диференціації матеріалу; удосконалити контроль та корекцію одержаних знань; формувати навички пошукової діяльності, зокрема у галузі здоров’язбереження; забезпечити доступ до пошукових систем та електронних бібліотек, інших інформаційних систем та ресурсів.
Посилання
Kapska, A. I., Bezpalko, O. V., Vainola, R. Kh. (2002). Aktualni problemy sotsialno-pedahohichnoi roboty : modulnyi kurs dystantsiinoho navchannia [Actual problems of social and educational work: modular distance learning course]: Kyiv, Ukraine: 2002, 164 p.
Bezpalko, O. V. (2009). Sotsialna pedahohika: skhemy, tablytsi, komentari : navchalnyi posibnyk [dlia stud. vyshch. navch. zakl] [Social pedagogy : charts, tables, comments : tutorial [for higher school students] : Kyiv, Ukraine: Center of educational literature, 2009, 208 p.
Ivantsiv, O. Ya. (2000). Pidhotovka studentiv biolohichnykh fakul’tetiv universytetiv do pedahohichnoyi diyal’nosti v protsesi vyvchennya fakhovykh dystsyplin [Preparation of students of biological faculties of universities for pedagogical activity in the process of studying of professional disciplines] : extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine: 2000, 18.
Mekhed, D. B., Mekhed, O. B., Shvidkiy, A. L. (2012). Rol informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u motyvatsii navchalnoi diialnosti studentiv [The role of information and communication technologies in motivating students' learning activities] : Kyiv-Vinnitsa, Ukraine: 2012, 417-422.
Mekhed, O. B., Ryabchenko, S. V., Zhara, H. I. (2019). Analіz faktorіv, scho vplivayut na formuvannya zdorovogo sposobu zhittya molodі [Youngsters healthy lifestyle factors analysis]: Сhernihiv, Ukraine: NUChK : 2019. № 3 (159). 262–267.
Nosko, M. O., Hryshchenko, S. V., Nosko, Yu. M. (2013). Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia: navchalnyi posibnyk [Shaping a healthy lifestyle]: a textbook. Kyiv, Ukraine: Lesya. 160.
Nosko, M. O., Harkusha, S. V., Voiedilova, O. M. (2014). Zdoroviazberezhuvalni tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni [Health-saving technologies in physical education]: monograph. Kyiv, Ukraine: SPD Chalchinska N. V. 300 p.
Griban, G., Myroshnychenko, M., Tkachenko, P., Krasnov, V., Karpiuk, R., Mekhed, O., Shyyan, V. (2021). Psychological and pedagogical determinants of the students’ healthy lifestyle formation by means of health and fitness activities. Wiadomości Lekarskie, 74 (5),1074-1078. doi: 10.36740/WLek202105105.
Nosko, M., Mekhed, O., Ryabchenko, S., Ivantsova, O., Denysovets, I., Griban, G., Prysyazhniuk, S., Oleniev, D., Kolesnyk, N., & Tkachenko, P. (2020). The influence of the teacher’s social and pedagogical activities on the health-promoting competence of youth. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(9), 18-28.