ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
компетентнісний підхід, педагог професійного навчання, технологічна компетентністьАнотація
За сучасного стану розвитку суспільства, що знаменує перехід до високотехнологічних інформаційних систем, виникає потреба в переорієнтації освітніх стандартів та зміні підходів до освіти. Інноваційним підходом до підготовки педагогічних кадрів визнано компетентнісний підхід.
У статті привертається увага до проблеми впровадження компетентнісного підходу до підготовки майбутнього педагога професійного навчання учнів. Зважаючи на особливості професійної діяльності з підготовки кваліфікованих спеціалістів, у структурі професійної компетентності педагога професійного навчання виокремлено технологічну компетентність, виявлено її зміст та місце в підготовці майбутнього педагога професійного навчання за спеціалізаціями.
Метою дослідження стало з’ясування педагогічних умов формування технологічної компетентності майбутнього педагога професійного навчання в умовах фахової підготовки.
Методологією дослідження слугували ідеї системного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного та технологічного підходів в освіті.
Наукова новизна. На основі теоретичного аналізу професійної діяльності педагога професійного навчання, що інтегрує у собі педагогічну та інженерну складову виокремлено технологічну складову його професійної компетентості, та з’ясовано педагогічні умови формування означеної якості у фаховій підготовці майбутніх педагогів професійного навчання.
Висновки Окреслені педагогічні умови формування технологічної компетентності майбутнього педагога професійного навчання учнів потребують подальшої експериментальної перевірки ефективності їх запровадження у фахову підготовки бакалаврів та магістрів з галузі знань – 01 – Освіта / Педагогіка, спеціальність – 015 – Професійна освіта (за спеціалізаціями).
Посилання
Holovanʹ M. S. (2008). Kompetentsiya i kompetentnistʹ: dosvid teoriyi, teoriya dosvidu [Golovan MS Competence and competence: the experience of theory, the theory of experience]. Vyshcha osvita Ukrayiny – Vyshcha osvita Ukrayiny, 2008, № 3.
«Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii» [«On approval of the National Qualifications Framework»]. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy – Official Gazette of Ukraine, 2011, № 101, st. 3700; 2019. № 49, st. 1676.
Moiseiuk, N. Yе. (2007). Pedahohika: navchalnyi posibnyk : dlia stud. vyshch. navch. zakladiv. Vyd. 5-te, dop. i pererob. [Pedagogy: Textbook: for students. higher textbook institutions]. Kyiv, Ukraine: B.v.
Profesiina osvita: Slovnyk: Navch. pos. [Vocational education: Dictionary: Textbook. pos.]. Kyiv, Ukraine: Vyshcha shkola, 2000.
Standart vyshchoi osvity Ukrainy pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 01 – «Osvita / Pedahohika», spetsialnist 015 – «Profesiina osvita (za spetsializatsiiamy)» [Standard of higher education of Ukraine first (bachelor's) level, branch of knowledge 01 – «Education / Pedagogy», specialty 015 – «Professional education (for specializations)»]. Retrieved from : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2019/11/22/2019-11-22-015-B.pdf.
Standart vyshchoi osvity Ukrainy druhyi (mahisterskyi) riven, haluz znan – 01 – Osvita / Pedahohika, spetsialnist – 015 – Profesiina osvita (za spetsializatsiiamy) [Standard of higher education of Ukraine (master's) level, branch of science - 01 - Education / Pedagogy, specialist - 015 - Profession education (for specializations)]. Retrieved from : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2020/11/20/015_profesiyna_osvita_mahistr.pdf.