ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

компетентнісний підхід, педагог професійного навчання, технологічна компетентність

Анотація

За сучасного стану розвитку суспільства, що знаменує перехід до високотехнологічних інформаційних систем, виникає потреба в переорієнтації освітніх стандартів та зміні підходів до освіти. Інноваційним підходом до підготовки педагогічних кадрів визнано компетентнісний підхід.

У статті привертається увага до проблеми впровадження компетентнісного підходу до підготовки майбутнього педагога професійного навчання учнів. Зважаючи на особливості професійної діяльності з підготовки кваліфікованих спеціалістів, у структурі професійної компетентності педагога професійного навчання виокремлено технологічну компетентність, виявлено її зміст та місце в підготовці майбутнього педагога професійного навчання за спеціалізаціями.

Метою дослідження стало з’ясування педагогічних умов формування технологічної компетентності майбутнього педагога професійного навчання в умовах фахової підготовки.

Методологією дослідження слугували ідеї системного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного та технологічного підходів в освіті.

Наукова новизна. На основі теоретичного аналізу професійної діяльності педагога професійного навчання, що інтегрує у собі педагогічну та інженерну складову виокремлено технологічну складову його професійної компетентості, та з’ясовано педагогічні умови формування означеної якості у фаховій підготовці майбутніх педагогів професійного навчання.

Висновки Окреслені педагогічні умови формування технологічної компетентності майбутнього педагога професійного навчання учнів потребують подальшої експериментальної перевірки ефективності їх запровадження у фахову підготовки бакалаврів та магістрів з галузі знань – 01 – Освіта / Педагогіка, спеціальність – 015 – Професійна освіта (за спеціалізаціями).

Біографії авторів

Т. А. Газука, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності
Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

О. В. Плуток, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат пед. наук, доцент,
доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності
Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Holovanʹ M. S. (2008). Kompetentsiya i kompetentnistʹ: dosvid teoriyi, teoriya dosvidu [Golovan MS Competence and competence: the experience of theory, the theory of experience]. Vyshcha osvita Ukrayiny – Vyshcha osvita Ukrayiny, 2008, № 3.

«Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii» [«On approval of the National Qualifications Framework»]. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy – Official Gazette of Ukraine, 2011, № 101, st. 3700; 2019. № 49, st. 1676.

Moiseiuk, N. Yе. (2007). Pedahohika: navchalnyi posibnyk : dlia stud. vyshch. navch. zakladiv. Vyd. 5-te, dop. i pererob. [Pedagogy: Textbook: for students. higher textbook institutions]. Kyiv, Ukraine: B.v.

Profesiina osvita: Slovnyk: Navch. pos. [Vocational education: Dictionary: Textbook. pos.]. Kyiv, Ukraine: Vyshcha shkola, 2000.

Standart vyshchoi osvity Ukrainy pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 01 – «Osvita / Pedahohika», spetsialnist 015 – «Profesiina osvita (za spetsializatsiiamy)» [Standard of higher education of Ukraine first (bachelor's) level, branch of knowledge 01 – «Education / Pedagogy», specialty 015 – «Professional education (for specializations)»]. Retrieved from : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2019/11/22/2019-11-22-015-B.pdf.

Standart vyshchoi osvity Ukrainy druhyi (mahisterskyi) riven, haluz znan – 01 – Osvita / Pedahohika, spetsialnist – 015 – Profesiina osvita (za spetsializatsiiamy) [Standard of higher education of Ukraine (master's) level, branch of science - 01 - Education / Pedagogy, specialist - 015 - Profession education (for specializations)]. Retrieved from : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2020/11/20/015_profesiyna_osvita_mahistr.pdf.

Downloads

Опубліковано

16.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ