ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ПРОГРАМИ В ХОДІ ВИМІРЮВАННЯ РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
комп’ютерна програма, природничо-наукова підготовка, майбутні психологи, заклад вищої освітиАнотація
Метою дослідження є обґрунтування доцільності використання комп’ютерної програми в ході вимірювання рівнів сформованості природничо-наукової компетентності майбутніх психологів у закладах вищої освіти.
Методологія. Передбачено вимірювання у майбутніх психологів потреби у досягненні мети, спрямованості навчальної мотивації; визначення рівня обізнаності студентівпсихологів із сучасними досягненнями у галузях нейробіології, когнітивної нейробіології, нейромедицини і нейротехнології; рівня емоційності; сили волі; рівня рефлексивності.
Наукова новизна дослідження. Комп’ютерна програма «БСС: діагностичне вимірювання рівнів сформованості природничо-наукової компетентності майбутніх психологів», призначена для отримання інформації про стан сформованості природничонаукової компетентності у студентів-психологів, потрактовується як інтегративна якість особистості, що проявляється у здатності майбутніх психологів користуватися цілісною системою фундаментальних природничо-наукових знань, в основу яких покладено новітні досягнення природничих наук, здобутими уміннями, навичками, досвідом та сформованими в ході природничо-наукової підготовки цінностями під час розв’язання життєвих проблем та схвалення професійних рішень з метою надання їм наукового пояснення та обґрунтування правильності прийнятих рішень.
Висновки. Презентована комп’ютерна програма дає можливість визначати рівні сформованості природничо-наукової компетентності майбутніх психологів, динаміку їх змін як окремо за потребнісно-сенсовим, когнітивно-інтелектуальним, функціональнокомпетентнісним, особистісно-регуляційним і рефлексивно-аналітичним критеріями, так і в цілому. Результати діагностичного вимірювання, одержані за допомогою комп’ютерної програми, можуть бути підставою для корекції та визначення основних напрямків удосконалення природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у вишах, а також підґрунтям для окреслення найбільш ефективних технологій, методів, засобів та педагогічних умов її реалізації.
Посилання
Bilyk, V. H. (2015). Pro pedahohichnyi monitorynh rivniv sformovanosti hotovnosti maibutnikh uchyteliv do zdoroviaformuvalnoi diialnosti v pochatkovii shkoli. [On Pedagogical Monitoring of the Levels of Future Teachers’ Readiness for Health Education in Primary School]. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies, 10 (54), 10–17.
Garafutdinova, G. R., and Soloshenko, L. P. (2013). Tehnologiya kvalimetricheskogo otsenivaniya urovnia sformirovannosti kompetentsiy studentov VUZa [Technology of Qualimetric Evaluation of the Level of Higher School Students’ Competence Formation]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya – Acute Problems of Science and Education, 2. Retrieved from http://www.scienceeducation.ru/108-8612.
Zvonnikov, V. I., Chelyshkova, M. B. (2007). Sovremennye sredstva otsenivaniya rezultatov obucheniya: uch. posobie [Modern Means of Learning Outcomes Assessment: Textbook]. Moscow, Russia.
Syveryn, Yu. V. (2015). Metodolohichni osnovy diahnostyky sformovanosti ta otsinky profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv sfery zviazku [Methodological Basis of Diagnosing and Evaluating the Professional Competence Proficiency of Specialists in Communication]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoii osvity – Pedagogy and Psychology of Vocational Education, 4–5, 19–25.