ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ПРОГРАМИ В ХОДІ ВИМІРЮВАННЯ РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

Ключові слова:

комп’ютерна програма, природничо-наукова підготовка, майбутні психологи, заклад вищої освіти

Анотація

Метою дослідження є обґрунтування доцільності використання комп’ютерної програми в ході вимірювання рівнів сформованості природничо-наукової компетентності майбутніх психологів у закладах вищої освіти.

Методологія. Передбачено вимірювання у майбутніх психологів потреби у досягненні мети, спрямованості навчальної мотивації; визначення рівня обізнаності студентівпсихологів із сучасними досягненнями у галузях нейробіології, когнітивної нейробіології, нейромедицини і нейротехнології; рівня емоційності; сили волі; рівня рефлексивності.

Наукова новизна дослідження. Комп’ютерна програма «БСС: діагностичне вимірювання рівнів сформованості природничо-наукової компетентності майбутніх психологів», призначена для отримання інформації про стан сформованості природничонаукової компетентності у студентів-психологів, потрактовується як інтегративна якість особистості, що проявляється у здатності майбутніх психологів користуватися цілісною системою фундаментальних природничо-наукових знань, в основу яких покладено новітні досягнення природничих наук, здобутими уміннями, навичками, досвідом та сформованими в ході природничо-наукової підготовки цінностями під час розв’язання життєвих проблем та схвалення професійних рішень з метою надання їм наукового пояснення та обґрунтування правильності прийнятих рішень.

Висновки. Презентована комп’ютерна програма дає можливість визначати рівні сформованості природничо-наукової компетентності майбутніх психологів, динаміку їх змін як окремо за потребнісно-сенсовим, когнітивно-інтелектуальним, функціональнокомпетентнісним, особистісно-регуляційним і рефлексивно-аналітичним критеріями, так і в цілому. Результати діагностичного вимірювання, одержані за допомогою комп’ютерної програми, можуть бути підставою для корекції та визначення основних напрямків удосконалення природничо-наукової підготовки майбутніх психологів у вишах, а також підґрунтям для окреслення найбільш ефективних технологій, методів, засобів та педагогічних умов її реалізації.

Біографія автора

В. Г. Білик, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова

Кандидат педагогічних наук, доцент,
кафедри медико-біологічних та валеологічних основ
охорони життя і здоров’я,
Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова
(Київ, Україна)

Посилання

Bilyk, V. H. (2015). Pro pedahohichnyi monitorynh rivniv sformovanosti hotovnosti maibutnikh uchyteliv do zdoroviaformuvalnoi diialnosti v pochatkovii shkoli. [On Pedagogical Monitoring of the Levels of Future Teachers’ Readiness for Health Education in Primary School]. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies, 10 (54), 10–17.

Garafutdinova, G. R., and Soloshenko, L. P. (2013). Tehnologiya kvalimetricheskogo otsenivaniya urovnia sformirovannosti kompetentsiy studentov VUZa [Technology of Qualimetric Evaluation of the Level of Higher School Students’ Competence Formation]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya – Acute Problems of Science and Education, 2. Retrieved from http://www.scienceeducation.ru/108-8612.

Zvonnikov, V. I., Chelyshkova, M. B. (2007). Sovremennye sredstva otsenivaniya rezultatov obucheniya: uch. posobie [Modern Means of Learning Outcomes Assessment: Textbook]. Moscow, Russia.

Syveryn, Yu. V. (2015). Metodolohichni osnovy diahnostyky sformovanosti ta otsinky profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv sfery zviazku [Methodological Basis of Diagnosing and Evaluating the Professional Competence Proficiency of Specialists in Communication]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoii osvity – Pedagogy and Psychology of Vocational Education, 4–5, 19–25.

Downloads

Опубліковано

25.01.2024