МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ САМОСТІЙНОГО РОЗВ’ЯЗАННЯ СТУДЕНТАМИ ГРАФІЧНИХ ЗАДАЧ В ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

самостійна робота, розв’язання графічних задач, дистанційне навчання, алгоритм, задача, просторові уявлення

Анотація

У статті досліджується проблема підготовки студентів до самостійного навчання оперування графічною інформацією різного рівня складності.

Визначається алгоритм розв’язання графічної задачі (на прикладі задачі на побудову третьої проекції за двома заданими), використання якого сприяє засвоєнню послідовності дій, що забезпечують правильне виконання різноманітних графічних завдань. Окрема увага приділяється проблемі формування просторових уявлень і розвитку просторової уяви при роботі з графічними зображеннями. Питання розробки навчально-методичних матеріалів, підбору завдань, допоміжної інформації, самоперевірки в умовах дистанційного навчання є актуальною педагогічною проблемою.

Мета роботи полягає у розкритті дидактичних особливостей організації викладачем процесу самостійного розв’язання студентами графічних задач під час дистанційного навчання.

Методологічною основою є системний підхід до моделювання процесів формування готовності самостійної роботи студентів з графічною інформацією, психолого-педагогічна теорія активізації пізнавальної діяльності особистості.

Наукова новизна: визначено та обґрунтовано алгоритм самостійної роботи з розв’язання графічної задачі на прикладі задачі на побудову третьої проекції за двома заданими.

Висновки. В умовах дистанційного навчання у закладах вищої освіти особливе значення надається організації самостійної роботи студентів. Ефективність самостійної роботи при розв’язанні графічних задач забезпечується сукупністю педагогічних засобів, що враховують психологічні особливості особистості та складність оперування графічною інформацією. Запропонована алгоритмізація навчання та визначені критерії підвищення складності графічних задач сприяють засвоєнню правильної послідовності навчальних дій та мисленнєвої діяльності студентів та забезпечують результативність самостійної роботи в умовах дистанційного навчання.

Біографія автора

Н. О. Бондар, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри загальнотехнічних дисциплін та креслення
Національного університету
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Biliai, Y. Р. (2018). Metodychna systema pidgotovky majbutnix vchyteliv matematyky ta informatyky do vykorystannya texnologij dystancijnogo navchannya [Methodical system of training of future mathematics and computer science teachers to use distance-learning technologies]. Candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Nyshchak, I. D. (2016). Metodychna systema navchannya inzhenerno-grafichnyx dyscyplin majbutnix uchyteliv texnologij [Methodical system teaching engineering-graphics disciplines of future teachers of technology]. Doctor’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Honta, V. S. (2019). Grafichni texnologichni zasoby rozvytku prostorovoyi uyavy [Graphic technological means for the development of spatial awareness]. Candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Downloads

Опубліковано

27.02.2024