ВПЛИВ ЗАСОБІВ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ПРОГРАМИ НА ФІЗИЧНУ ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ ДІТЕЙ ЗІ СКЛАДНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ В УМОВАХ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ

Автор(и)

  • Н. П. Лещій Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0002-8843-7156

Ключові слова:

діти зі складними порушеннями розвитку, освітньо-реабілітаційний центр, фізкультурно-оздоровча програма

Анотація

Стаття присвячена проблемі застосування засобів фізкультурно-оздоровчої програми для поліпшення фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку. Мета роботи полягає в обґрунтуванні фізкультурнооздоровчої програми у дітей молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку  та експериментальному вивченні її ефективності. Методологія: для досягнення поставленої мети дослідження використано комплекс взаємoпoв’язаних метoдів, серед яких: методи теоретичного рівня дослідження (аналіз, порівняння, індукція, дедукція, систематизація та узагальнення науково-методичної літератури); методи емпіричного рівня (педагогічне спостереження, педагогічний експеримент для визначення ефективності розробленої фізкультурно-оздоровчої програми з дітьми зі складними порушеннями розвитку, педагогічне тестування для визначення показників фізичної підготовленості); методи математичної статистики. Апробація експериментальної фізкультурнооздоровчої програми відбувалася із залученням 100 дітей молодшого шкільного віку, з них 53 дівчинки та 47 хлопчиків, які методом випадкової вибірки були розподілені на 2 групи – експериментальну та контрольну. Наукова новизна. Вперше розроблено фізкультурнооздоровчу програму для дітей зі складними порушеннями розвитку, що включала раціональне поєднання вправ різного спрямування; дотримання оптимальної їх інтенсивності та тривалості виконання відповідно до індивідуальних особливостей дитини зі складними порушеннями розвитку; вихідного положення; супутніх захворювань та факторної структури загального рівня фізичного здоров’я молодших школярів. Висновки. На підставі отриманих результатів дослідження встановлено, що розроблена фізкультурно-оздоровча програма, яка базується на врахуванні індивідуальних порушень дітей зі складними порушеннями розвитку, сприяла достовірному поліпшенню показників фізичної підготовленості молодших школярів порівняно зі стандартною програмою фізичного виховання в умовах освітньо-реабілітаційного центру.

Біографія автора

Н. П. Лещій, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри дефектології та фізичної реабілітації
Державного закладу «Південноукраїнський національний
педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
(Одеса, Україна)

Посилання

Leshchii, N. (2019). Vmotyvuvannia ditei zi skladnymy porushenniamy rozvytku do fizkulturnoozdorovchykh zaniat v osvitno-reabilitatsiinykh tsentrakh [Motivation of children with complex developmental disabilities to exercise classes in educational and rehabilitation centers]. Solloquium-journal. Warszawa, Polska, 16, 26–29. [in Ukrainian].

Leshchii, N. P. (2019). Orhanizatsiia kompleksnoho medyko-psykholoho-pedahohichnoho suprovodu ditei zi skladnymy porushenniamy rozvytku v protsesi fizkulturno-ozdorovchoi roboty v osvitno-reabilitatsiinomu tsentri [Organization of complex medical and psychological support of children with complex developmental disorders in the process of physical and health work in the educational and rehabilitation center]. Sciences of Europe, 3, 50–53. [in Ukrainian].

Marynych, V. L. (2014). Innovatsiini pidkhody v orhanizatsiinomu zabezpechenni fizkulturno-ozdorovchoi roboty u pozashkilnykh navchalnykh zakladakh [Innovative approaches in organizational support of physical education and health work in out-of-school educational establishments]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv. [in Ukrainian].

Myronava, S. P. (2015). Korektsiina psykhopedahohika. Olihofrenopedahohika: pidruchnyk [Corrective psycho-pedagogy. Oligofrenopedagogika: a textbook]. Kamianets-Podilskyi: Kamianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka. [in Ukrainian].

Luhovskyi, A., Svarnyk, M., Padalka, O. (2008). Reabilitatsiinyi suprovid navchannia nepovnospravnykh ditei [Rehabilitation support for teaching disabled children]: metodychnyi posibnyk. Lviv. [in Ukrainian].

Liakhova, I. M. (2006). Teoretyko-metodychni osnovy korektsii rukhovoi sfery ditei zi znyzhenym slukhom zasobamy fizychnoho vykhovannia [Theoretical and methodological bases of correction of the motor sphere of children with hearing impaired means of physical education]: Extended abstract of doctor’s thesis. Kharkiv. [in Ukrainian].

Downloads

Опубліковано

04.03.2024

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ