ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНІХ ОРІЄНТАЦІЙ СТАРШОКЛАСНИКІВ
Ключові слова:
художні орієнтації, педагогічні умови, старшокласникиАнотація
У статті актуалізовано проблему формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі мистецького навчання. Обґрунтовано важливість виявлення педагогічних умов методичного забезпечення формування художніх орієнтацій учнів.
Метою статті є визначення ефективних педагогічних умов формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі мистецького навчання в загальноосвітній школі.
Методологія дослідження базується на ідеях аксіологічного та полі художнього підходів.
Наукова новизна полягає у виявленні зовнішніх та внутрішніх педагогічних умов формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі мистецького навчання.
Зовнішні педагогічні умови формування художніх орієнтацій старшокласників стосуються організації дидактичного процесу, специфіки педагогічного впливу, забезпечення комфортної атмосфери творчої співпраці. До таких умов віднесено: надання учням широкої художньої інформації та виявлення їхніх індивідуальних художньо-смакових реакцій; реалізація взаємозв’язків мистецьких дисциплін та різних видів художньоосвітньої практики; забезпечення творчої взаємодії суб’єктів художньо-освітнього процесу; використання широкого спектру художньо-педагогічних технологій; систематичне впровадження ситуацій співпереживання художніх образів.
Внутрішні педагогічні умови формування художніх орієнтацій старшокласників активізують індивідуальні реакції учнів на художні твори, виявляються в особистісних якостях і можливостях суб’єктів навчання. Внутрішні педагогічні умови охоплюють: стимулювання художньо-пізнавальної активності учнів; активізацію творчого мислення школярів у процесі виконання художніх завдань; актуалізацію суб’єктно-оцінного ставлення до художніх образів; сприяння реалізації творчих можливостей учнів у процесі мистецької діяльності; спрямування мистецького навчання учнів на розвиток їх здатності до самореалізації в художній творчості.
Висновки дослідження ґрунтуються на підтвердженні необхідності використання комплексу зовнішніх і внутрішніх педагогічних умов формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі мистецького навчання.
Посилання
Brazhnych, O. G. (2001). Pedagogichni umovy dyferencijovanogo navchannya uchniv zagalnoosvitnoyi shkoly [Pedagogical conditions of differentiated education of secondary school students]. Candidate’s thesis. Kryvy Rig, Ukraine.
Gavrilova, L. G. (2014) Multy medijni texnologiyi v mysteczkij osviti: navchalno-metodychnyj posibnyk [Multimedia technologies in art education]. Slovyansk, Ukraine.
Dubych, K. V. (2007). Osobystisno oriyentovane vyxovannya studentiv v umovax sociokulturnogo seredovyshha vyshhogo navchalnogo zakladu [Personally oriented education of students in the socio-cultural environment of higher education]. Candidate’s thesis. Rivne, Ukraine.
Masol, L. M.(2006). Metodyka navchannya mystecztva u pochatkovij shkoli: Posibnyk dlya vchyteliv [Methods of teaching art in primary school]. Kharkiv, Ukraine.
Stasyuk, V. D. (2003). Pedagogichni umovy profesijnoyi pidgotovky majbutnix ekonomistiv u kompleksi «shkola – vyshhyj zaklad osvity» [Pedagogical conditions of professional training of future economists in the complex «school – higher education institution»]. Candidate’s thesis. Odesa, Ukraine.