ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНІХ ОРІЄНТАЦІЙ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

Ключові слова:

художні орієнтації, педагогічні умови, старшокласники

Анотація

У статті актуалізовано проблему формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі мистецького навчання. Обґрунтовано важливість виявлення педагогічних умов методичного забезпечення формування художніх орієнтацій учнів.

Метою статті є визначення ефективних педагогічних умов формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі мистецького навчання в загальноосвітній школі.

Методологія дослідження базується на ідеях аксіологічного та полі художнього підходів.

Наукова новизна полягає у виявленні зовнішніх та внутрішніх педагогічних умов формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі мистецького навчання.

Зовнішні педагогічні умови формування художніх орієнтацій старшокласників стосуються організації дидактичного процесу, специфіки педагогічного впливу, забезпечення комфортної атмосфери творчої співпраці. До таких умов віднесено: надання учням широкої художньої інформації та виявлення їхніх індивідуальних художньо-смакових реакцій; реалізація взаємозв’язків мистецьких дисциплін та різних видів художньоосвітньої практики; забезпечення творчої взаємодії суб’єктів художньо-освітнього процесу; використання широкого спектру художньо-педагогічних технологій; систематичне впровадження ситуацій співпереживання художніх образів.

Внутрішні педагогічні умови формування художніх орієнтацій старшокласників активізують індивідуальні реакції учнів на художні твори, виявляються в особистісних якостях і можливостях суб’єктів навчання. Внутрішні педагогічні умови охоплюють: стимулювання художньо-пізнавальної активності учнів; активізацію творчого мислення школярів у процесі виконання художніх завдань; актуалізацію суб’єктно-оцінного ставлення до художніх образів; сприяння реалізації творчих можливостей учнів у процесі мистецької діяльності; спрямування мистецького навчання учнів на розвиток їх здатності до самореалізації в художній творчості.

Висновки дослідження ґрунтуються на підтвердженні необхідності використання комплексу зовнішніх і внутрішніх педагогічних умов формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі мистецького навчання.

Біографія автора

Л. І. Паньків, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент Національного педагогічного
університету імені М. П. Драгоманова
(Київ Україна)

Посилання

Brazhnych, O. G. (2001). Pedagogichni umovy dyferencijovanogo navchannya uchniv zagalnoosvitnoyi shkoly [Pedagogical conditions of differentiated education of secondary school students]. Candidate’s thesis. Kryvy Rig, Ukraine.

Gavrilova, L. G. (2014) Multy medijni texnologiyi v mysteczkij osviti: navchalno-metodychnyj posibnyk [Multimedia technologies in art education]. Slovyansk, Ukraine.

Dubych, K. V. (2007). Osobystisno oriyentovane vyxovannya studentiv v umovax sociokulturnogo seredovyshha vyshhogo navchalnogo zakladu [Personally oriented education of students in the socio-cultural environment of higher education]. Candidate’s thesis. Rivne, Ukraine.

Masol, L. M.(2006). Metodyka navchannya mystecztva u pochatkovij shkoli: Posibnyk dlya vchyteliv [Methods of teaching art in primary school]. Kharkiv, Ukraine.

Stasyuk, V. D. (2003). Pedagogichni umovy profesijnoyi pidgotovky majbutnix ekonomistiv u kompleksi «shkola – vyshhyj zaklad osvity» [Pedagogical conditions of professional training of future economists in the complex «school – higher education institution»]. Candidate’s thesis. Odesa, Ukraine.

Downloads

Опубліковано

05.03.2024

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ