ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ СТАРШОКЛАСНИКІВ
Ключові слова:
булінг, мобінг, конфліктна поведінка, жертви шкільного насилля, профілактична роботаАнотація
Метою освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти є розвиток соціально активного, високоморального та конкурентоспроможного випускника, тому особливої уваги потребує якість навчальних досягнень старшокласників у профільній школі, де освітні послуги стають більш індивідуалізованими, функціональними, ефективними й мають відповідати як потребам випускника, так і соціальному замовленню на нього, як на майбутнього фахівця і громадянина.
Підвищення якості навчальних досягнень старшокласників у закладах загальної середньої освіти залежить як від умов забезпечення функціонування навчального процесу, так і від науково-педагогічних технологій моніторингу їх якості, без визначення та обґрунтування яких він буде не ефективним.
Метою роботи є вивчення особливостей проведення моніторингу якості навчальних досягнень старшокласників, як складової в управлінні закладом загальної середньої освіти.
Методологія дослідження. Методологічною основою дослідження є системний аналіз та узагальнення педагогічного досвіду з проблеми моніторингу якості навчальних досягнень старшокласників. Проведено аналіз наукової літератури – з метою визначення стану розробленості досліджуваної проблеми; синтез, узагальнення, систематизація для визначення понятійного апарату дослідження, формулювання концептуальних положень і висновків. Принципового значення в контексті дослідження набуває створення системи моніторингу якості навчальних досягнень старшокласників, як складової управління закладом загальної середньої освіти.
Наукова новизна. Здійснене теоретичне узагальнення та прогнозування практичного розв'язання проблеми моніторингу якості навчальних досягнень старшокласників. Систематизовано етапи, аспекти, алгоритм та засоби проведення моніторингових досліджень щодо якості навчальних досягнень старшокласників.
Висновки. Запровадження моніторингу якості навчальних досягнень старшо-класників в практику управління закладом освіти дозволяє визначити реальний стан освітнього процесу, динаміку його змін, виявити проблеми в навчанні та вихованні учнів, у роботі вчителів, з’ясувати причини їх виникнення, а також відстежувати якість роботи вчителів й ухвалювати управлінські рішення щодо якості навчання школярів.
Посилання
Babinets, S. I. (2004). Do pytannia monitorynhu yak zasobu prohnozuvannia pedahohichnoi diialnosti. [On the issue of monitoring as a means of forecasting pedagogical activity. Osvita i upravlinnia – Education and management. 3, 124-127.
Bondar, V. D. (2000). Teoriia i tekhnolohiia upravlinnia protsesom navchannia v shkoli [Theory and technology of school learning management]. Kiev, Ukraine.
Varii, M. Y. (2009). Zahalna psykholohiia: pidr. [dlia stud. vyshch. navch. zakl.] [General Psychology]. Kiev, Ukraine
Efremova, N. F. (2007). Testovyi Kontrol V Obrazovanyy: ucheb. posob [Test control in education]. Moscow, Russia: Lohos, Unyversytetskaia kn.
Lokshyna, O. I. (2004). Stanovlennia ta rozvytok monitorynhu yakosti osvity: svitovyi vymir. Monitorynh yakosti osvity: svitovi dosiahnennia ta ukrainski perspektyvy [Formation and development of monitoring the quality of education: the global dimension. Monitoring the quality of education: global achievements and Ukrainian prospects]. Kiev, Ukraine: K.I.S.
Liashenko, O. I. (2007) Orhanizatsiino–metodychni zasady monitorynhu yakosti osvity [Organizational and methodological principles of monitoring the quality of education. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and psychology. 2, 34-40.
Potashnyk, M. M. (2006). Upravlenye kachestvom obrazovanyia [Education Quality Management]. Moscow, Russia.
Potashnyka, M. M. (2000). Upravlenye kachestvom obrazovanyia [Education Quality Management]. Moscow, Russia: Pedahohycheskoe obshchestvo Russia.