ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ МЕДИЧНІЙ ТЕРМІНОЛОГІЇ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ-ІНОЗЕМЦІВ
Ключові слова:
інноваційні методи, майбутні лікарі-іноземці, професійна термінологія, «перевернуте навчання», сторітелінгАнотація
Метою роботи є проведення діагностики аналізованого процесу, а також виявлення й наукового обґрунтування доцільності використання інноваційних методів у процесі навчання професійній термінології майбутніх лікарів-іноземців в медичних закладах вищої освіти. Довести, що інноваційні методи мають властивість цілісно відображати підготовку і діалогічну культуру майбутнього лікаря-іноземця в їхньому моральному, культурному, дидактичному й інших проявах.
Методологія. Для реалізації вище зазначеної мети використано такі методи навчання: перевернуте навчання, гра-квест, сторітелінг («storytelling»), метод «прес», мозковий штурм, технологія «вибери позицію», ділові й рольові ігри, створення дискусій, метод проектів, мереживна пилка, майндмепінг. Усі згадані інноваційні методи спрямовані на розвиток культури спілкування майбутнього лікаря-іноземця, який володіє креативним та аксіологічним потенціалом, технологіями творчого саморозвитку, самовдосконалення, самоактуалізації.
Наукова новизна використання інноваційних методів навчання в процесі підготовки майбутніх лікарів-іноземців до оволодіння професійною термінологією – сприяє ефектив-ному застосуванню принципу доступності й наочності, а також сприяє навчальній активності майбутніх лікарів-іноземців.
Висновки. Інноваційні методи навчання створюють сукупний ефект, який виявляється в тому, що на тлі програмного засвоєння знань формуються вміння співпрацювати, продуктивність яких уможливлює зміну стратегії взаємодії, залучення майбутніх лікарів-іноземців до навчальної взаємодії з характером групової взаємодії, зміну стилю спілкування, усвідомлення бар’єрів спілкування, виконання комунікативних завдань, гуманізацію, для якої характерне сприйняття інших людей, забезпечує повноту та адекватність спілкування в різних ситуаціях.
Посилання
Aleksyuk, A. M. (1998). Pedahohika vyshchoyi osvity Ukrayiny. Istoriya. Teoriya. [Pedagogy of Higher Education in Ukraine. History. Theory]. Kyiv, Ukraine: Lybidʹ.
Polat, E. S., Bukharkina, M. Y., Moiseeva, M. V., and Petrov, A. E. (2002). Novye pedagogicheskiye i informatsionnyye tekhnologii v sisteme obrazovaniya. [New pedagogical and information technologies in the education system]. Moscow, Russia: Akademy.
Buzan, T. (2005). The memory book: how to remember anything you want. London: Pearson Education.