ПОСИЛЕННЯ ОСВІТНЬОЇ РОЛІ КВЕСТУ ЯК ІНТЕРАКТИВНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

Автор(и)

Ключові слова:

професійна підготовка майбутніх учителів, квазіпрофесійна діяльності студентів, навчальні фізичні квести

Анотація

Метою роботи є висвітлення авторського підходу до створення та проведення навчального квесту у процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізики.

Методологія. Аналіз і порівняння даних науково-методичної літератури, а також аналіз авторської педагогічної діяльності під час створення методики використання квестів у навчанні учнів фізики. Дослідження та апробація авторського варіанту навчального квесту було проведено під час експериментального навчання студентів – майбутніх учителів фізики – у Запорізькому національному університеті у межах спеціальності 014 Середня освіта, предметної спеціальності 014.08 Середня освіта (фізика).

Наукова новизна. Авторами розширено галузь застосування квесту на процес професійної підготовки майбутніх учителів, зокрема вчителів фізики, наділивши квест такими найбільш важливими функціями: організаційною, мотиваційною, когнітивною, дослідницькою та комунікативною. Наголошено, що ефективним засобом організації квазіпрофесійної діяльності студентів є створення і проведення навчальних фізичних квестів. Розроблення цього нового засобу навчання здійснювалося завдяки аналізу авторської педагогічної діяльності та передбачало створення методики використання квестів під час навчання учнів фізики. Авторами розроблено цикл квестів «Лабіринтами фізики», що пройшли апробацію у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів фізики.

Висновки. Навчальні фізичні квести можуть виконувати не лише розважальну роль в освітньому процесі. Досвід впровадження цієї форми освітньої діяльності в процес професійної підготовки майбутніх учителів фізики засвідчив її цінність для реалізації квазіпрофесійної діяльності студентів, становлення їх як фахівців, які здатні організувати творчу педагогічну взаємодію з учнями та мотивувати їх до вивчення фізики.

Біографії авторів

А. М. Андрєєв, Запорізький національний університет

Доктор педагогічних наук, доцент,
професор кафедри загальної математики
Запорізького національного університету
(Запоріжжя, Україна)

Н. І. Тихонська, Запорізький національний університет

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри прикладної фізики і наноматеріалів
Запорізького національного університету
(Запоріжжя, Україна)

Посилання

Andrjejev, A. M. (2018). Pidgotovka majbutn'ogo vchytelja fizyky do organizacii' innovacijnoi' dijal'nosti uchniv u navchal'nomu procesi: monografija [Preparation of the future physics teacher for the organization of students' innovative activity in the educational process]. Zaporizhzhja, Ukraine: Status.

Andrjejev, A. M., Tyhons'ka, N. I. (2019). Funkcii' vchytelja na osnovnyh etapah innovacijnoi' dijal'nosti uchniv z fizyky [Teacher's functions at the main stages of innovative activity of students in physics]. Naukovi zapysky Berdjans'kogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu – Scientific works of Scientific Papers of Berdyansk State Pedagogical University Series: Pedagogical sciences. 3, 80-89.

Grynevych, M. S. (2009). Mediaosvitni kvesty [Media education quests]. Vyshha osvita Ukrai'ny – Higher education in Ukraine. 3, 153-155. Dod. 1. Tem. Vyp. Pedagogika vyshhoi' shkoly: metodologija, teorija, tehnologii'. Kyiv, Ukraine: Gnozys.

Pro osvitu: Zakon Ukrai'ny vid 05.09.2017 № 2145-VIII Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.

Sokol, I. M. (2013). Vprovadzhennja kvest-tehnologii' v osvitnij proces: navchal'nyj posibnyk [Implementation of quest technology in the educational process]. Zaporizhzhja, Ukraine: Akcent Invest-trejd.

Downloads

Опубліковано

06.03.2024