ВИКОРИСТАННЯ РОБОЧОГО ЗОШИТА ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
Ключові слова:
робочий зошит, дистанційне навчання, навчальний процес у вищій школі, самостійна роботаАнотація
У статті розкриваються особливості використання електронного робочого зошита при вивченні спецдисциплін в умовах змішаної і дистанційної освіти студентів у закладах вищої освіти з урахуванням сучасних вимог та умов навчання, методи його застосування в навчальній діяльності як ефективний елемент в системі освітнього середовища.
Обґрунтовується методика застосування інноваційних технологій у навчальному процесі як засіб підвищення інтересу до самостійного опрацювання змістового модуля навчальної дисципліни «Проектування і розрахунок автотракторних підприємств».
Мета роботи: обґрунтувати актуальність та ефективність використання електронного робочого зошита під час вивчення навчальної дисципліни «Проектування і розрахунок автотракторних підприємств» в умовах дистанційного навчання.
Методологія: під час дослідження було здійснено структурний аналіз наукової, психолого-педагогічної та методичної літератури й Internet-ресурсів із означеної проблеми та практичне використання запропонованої методики під час вивчення дисципліни «Проектування і розрахунок автотракторних підприємств» для студентів технологічного факультету Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка.
Наукова новизна полягає у запровадженні методики використання електронного робочого зошита при вивченні змістового модуля навчальної дисципліни з метою оптимізації процесу дистанційного навчання та використання інноваційних технологій навчання у вищій школі.
Висновки. Отже, для стимулювання інтересу студентів під час вивчення спецдисциплін необхідною передумовою є використання сучасних інноваційних технік та технологій, за рахунок яких досягається мета забезпечення ефективності навчального процесу в умовах дистанційної освіти. Однією з таких, на нашу думку, є застосування електронного робочого зошита для виконання лабораторних робіт із зазначеної навчальної дисципліни.
Посилання
Veremchuk, A. (2013). Problemy` i perspekty`vy` dy`stancijnogo navchannya u VNZ [Problems and prospects of distance learning in higher education]. Zbirny`k naukovy`x pracz` Umans`kogo derzhavnogo pedagogichnogo universy`tetu. Problemy` pidgotovky` suchasnogo vchy`telya. – Collection the scientific works of Uman State Pedagogical University. Problems of modern teacher training. Uman, Ukraine: Vyd-vo FOP Zhovty`j O.O., 7, 319-325.
Zakon Ukrayiny` «Pro vy`shhu osvitu» vid 01.07.2014 [Law of Ukraine «On Higher Education»]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (01.07.2014).
Majorova, I. G. (2012). Vy`kory`stannya robochy`x zoshy`tiv yak zasobu pidvy`shhennya efekty`vnosti profesijnoyi pidgotovky` : Metod. Rekomendaciyi [Using workbooks as a means of improving the effectiveness of training :Guidelines]. Donetsk, Ukraine: IPO IPP UMO.