ОПТИМАЛЬНІ ФОРМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ІНТЕГРОВАНОЇ МУЗИЧНО-ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
інтегрована музично-освітня діяльність, оптимальні форми підготовки, лекція, тренінг, дидактична граАнотація
У статті зазначено, що професійна педагогічна діяльність учителя початкової школи спрямована на всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь. Наголошено на тому, що інтеграція змісту предметів початкової школи визначена як пріоритетний напрям побудови навчального процесу. Обґрунтовано, що підготовка майбутніх учителів початкової школи до інтегрованої музично-освітньої діяльності передбачає використання оптимальних форм організації навчального процесу.
Мета роботи: визначення та обґрунтування оптимальних форм підготовки майбутніх учителів початкової школи до інтегрованої музично-освітньої діяльності.
Методологія. Підґрунтям дослідження визначено положення компетентнісного, особистісно-орієнтованого, міждисциплінарного та інтегративного методологічних підходів. У процесі роботи використано теоретичні методи аналізу та синтезу психологопедагогічної і методичної літератури, навчальних посібників з педагогіки вищої школи, дисертаційних досліджень, Інтернет-ресурсів.
Наукова новизна полягає у визначенні оптимальних форм підготовки майбутніх учителів початкової школи до інтегрованої музично-освітньої діяльності, які охоплюють зміст процесу навчання та сприяють його ефективності.
Проаналізовано традиційні та інтерактивні форми організації навчального процесу у ЗВО. Серед традиційних форм розглянуто лекцію за опорним конспектом, завдяки якій інтенсифікується навчально-пізнавальна діяльність студентів, підвищується ефективність процесів сприймання, запам’ятовування і відтворення навчальної інформації. Наголошено, що серед практичних (семінарських) занять доцільно проводити тренінги, коли кожен студент виступає в ролі вчителя початкової школи і моделює ситуацію проведення інтегрованого уроку з використанням музичного мистецтва за розробленим планом-конспектом.
Висновки. У процесі підготовки студентів – майбутніх учителів початкової школи – до інтегрованої музично-освітньої діяльності доцільно використовувати традиційні (лекція, семінар) та інтерактивні (дискусія, дидактична гра, «мозкова атака») форми організації навчального процесу. Запропоновані форми оптимізують навчальний процес музичноосвітньої підготовки студентів та покращують його результати.
Посилання
Doroshenko, T. V. (2016). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do zabezpechennia osnov zahalnoi muzychnoi osvity uchniv [Theoretical and methodological bases of future primary school teachers training for providing learners with general music education fundamentals]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Chernihiv, Ukraine: Desna Polihraf [in Ukrainian].
Sinopalnykova, N. M. (2010). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh uchyteliv do zastosuvannia intehrovanykh form orhanizatsii navchalnoho protsesu v pochatkovii shkoli [Pedagogical conditions of training prospective teachers for using integrative forms of teaching process organization in primary school]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, Ukraine [in Ukrainian].
Turkot, T. I. (2011). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv, Ukraine: Kondor [in Ukrainian].
Savchenko, O. Ya (2019). Typova osvitnia programa [A typical educational program]. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy – Ministry of Education and Science of Ukraine. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlyapochatkovoyi-shkoli [in Ukrainian].