ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ МАЙБУТНІМИ ВИКЛАДАЧАМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

Ключові слова:

професійна підготовка, інформаційні технології, заклади вищої освіти, організаційні засоби, контроль

Анотація

У статті розкрито особливості використання інформаційних технологій майбутніми викладачами професійної підготовки закладів вищої освіти. Встановлено, що інформаційні технології розвивають ідеї програмованого навчання, зорієнтовані на локальні комп’ютери з периферійними пристроями. Моделювання на комп’ютері фізичних процесів, які недоступні для масового спостереження, робить їх наочними і дає можливість демонструвати широкій аудиторії. Студент може позитивно чи негативно оцінювати свій успіх або невдачу, прагнути до досягнень чи не задумуватися над цим, докладати зусиль, щоб забезпечити успіх, або, навпаки, реально досягати чи не досягати успіху.

Проаналізовано процес дистанційного навчання, який дає можливість залучати кожного студента до активного пізнавального процесу, причому не пасивного оволодіння знаннями, а активної пізнавальної самостійної діяльності. Це можливість працювати спільно у процесі розв’язування різноманітних проблем, виявляючи під час цього певні комунікативні уміння, можливість широкого спілкування зі своїми ровесниками з інших закладами вищої освіти свого регіону, інших регіонів країни й навіть інших країн світу.

Мета роботи – розкрити особливості використання інформаційних технологій майбутніми викладачами професійної підготовки у закладах вищої освіти.

Методологічною основою є компетентнісний, операційний, діяльнісний та оціночний підходи до процесу використання майбутніми викладачами інформаційних технологій у навчальному процесі закладу вищої освіти. Аналіз історіографічних джерел та наукових публікацій. Аналіз історіографічних джерел та наукових публікацій.

Наукова новизна: визначено та обґрунтовано особливості використання інформаційних технологій майбутніми викладачами професійної підготовки у навчальному процесі закладу вищої освіти й розкрито засоби формування професійних знань та вмінь студентів у навчальному процесі.

Встановлено, що використання комп’ютерних технології студентами дає можливість проводити тестування контрольних робіт та інших видів оперативного контролю знань, інтенсифікувати і персоніфікувати процес повторення матеріалу й прискорити адаптацію до віртуального середовища під час наступного тестування для всіх вікових груп студентів й суттєво змінити методи та організаційні форми навчання.

Біографії авторів

В. М. Ребенок, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності
Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

О. М. Торубара, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Доктор педагогічних наук, професор,
декан технологічного факультету
Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Hurevych, R. S. (2005). Informatsiino-telekomunikatsiini tekhnolohii v navchalnomu protsesi ta naukovykh doslidzhenniakh [Information and telecommunication technologies in the educational process and scientific research]. Vinnytsia, Ukraine: OOO «Planer».

Robert, Y. V. (1994). Sovremennыe ynformatsyonnыe tekhnolohyy v obrazovanyy: Dydaktycheskye aspektы; perspektyvы yspolzovanyia [Modern information technologies in education: didactic aspects; prospects for use]. Moskva, Russia: Shkola-Press.

Robert, Y. V. (1998). Ynformatsyonnыe tekhnolohyy v nauke y obrazovanyy [Information Technologies in Science and Education]. Moskva, Russia.

Selevko, H. K. (1998). Sovremennыe obrazovatelnыe tekhnolohyy [Modern educational technology]. Moskva, Russia: Narodnoe obrazovanye.

Uvarov, A. Yu. (1996). Orhanyzatsyia y provedenye uchebnыkh telekommunykatsyonnыkh proektov [Organization and implementation of educational telecommunication projects]. Barnaul, Russia: Yzd. BHPY.

Khutorskoi, A. V.(2000). Ynternet v shkole: [praktykum po dystantsyonnomu obuchenyiu] [Internet at school: [distance learning workshop]]. Moskva, Russia: YOSO RAO.

Rebenok, V. M. Informatsiino-komp’iuterni tekhnolohii u systemi pidhotovky maibutnikh uchyteliv profesiinoi osvity [Information and computer technologies in the system of training future teachers of vocational education]. Zbirnyk naukovykh prats. Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny – Collection of scientific works. Uman State Pedagogical University named after Pavel Tychyna. Uman, Ukraine, Issue 3, 230-236.

Downloads

Опубліковано

17.05.2024