ПЕДАГОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ З ФОРМУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

Ключові слова:

експеримент, методика, педагогічна умова, інтерактивна компетентність, майбутній учитель фізичної культури

Анотація

У статті аналізується актуальна проблема експериментальної перевірки педагогічних умов формування інтерактивної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури. Мета роботи – експериментальна перевірка однієї із педагогічних умов формування інтерактивної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури. Завдання роботи: визначити експериментальну й контрольну групи, методики експерименту; розкрити шляхи реалізації однієї з педагогічних умов формування інтерактивної компетентності та здійснити її практичне впровадження; визначити результати і динаміку проведеного експерименту.

Методологія: для досягнення мети, розв’язання окреслених завдань дослідження було використано методи аналізу, синтезу і систематизації праць авторів щодо емпіричної роботи у галузі навчання майбутніх учителів фізичної культури; логіко-системний, проблемно-цільовий, порівняльний аналіз з метою пропонування комплексу завдань, вправ, заходів для реалізації педагогічної умови; методи анкетування і опитування задля визначення рівнів сформованості інтерактивної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури на початку і наприкінці експерименту, статистичні методи обробки даних.

Наукова новизна дослідження полягає в експериментальному підтвердженні результативності педагогічної умови – створення інтерактивного освітнього середовища у процесі формування інтерактивної компетентності майбутніх учителів фізичної культури. Результатом роботи виявилося визначення показників сформованості інтерактивної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури; детальний опис шляхів реалізації педагогічної умови формування інтерактивної компетентності студентів; пропонований комплекс вправ, завдань, прийомів, заходів для реалізації педагогічної умови; схарактеризована динаміка проведеного експерименту.

Висновки: ефективне формування інтерактивної компетентності вимагає дотримання визначених педагогічних умов для результативного формування інтерактивної компетентності майбутніх учителів фізичної культури.

Біографія автора

В. В. Сікора, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

Аспірантка кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи
Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди
(Харків, Україна)

Посилання

Dubovyk, Yu. M. (2018). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do formuvannia moralno-volovykh yakostei uchniv osnovnoi shkoly [Preparation of future teachers of physical culture for formation of moral and volitional qualities of pupils of primary school]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, Ukraine.

Kostikova, I. I. (2018). Profesiina samorealizatsiia pedahoha u protsesi interaktyvnoho navchannia uchniv anhliiskoi movy [Professional self-realization of a teacher in the process of interactive English learning for students]. Naukovyy chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya 16. Tvorcha osobystist uchytelya: problemy teoriyi i praktyky – Scientific journal of M.P. Dragomanov NPU. Series 16. The creative personality of a teacher: problems of theory and practice, 30 (40), 124–128.

Matviichuk, T. F. (2015). Formuvannia pedahohichnoi maisternosti maibutnikh uchyteliv fizychnoho vykhovannia u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of pedagogical skills of future teachers of physical education in the process of vocational training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Vinnytsia, Ukraine.

Onopriienko, O. V. (2009). Formuvannia bazovykh profesiinykh kompetentnostei maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury u protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin [Formation of basic professional competences of a future teacher of physical education in the process of studying professional disciplines]. Candidate’s thesis. Cherkasy, Ukraine.

Papucha, V. M. (2010). Formuvannia pedahohichnoi maisternosti maibutnoho vchytelia fizychnoho vykhovannia v protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of pedagogical skills of a future teacher of physical education in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Zaporizhzhia, Ukraine.

Sikora, V. V. (2018). Vykorystannia metodiv interaktyvnoho navchannia maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury pry vykladanni predmetiv tsyklu profesiinoi pidhotovky [Using methods of interactive training of future teachers of physical education in teaching subjects of vocational training]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka. Seriya: Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannya ta sport – Bulletin of Taras Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences. Physical education and sports], 154 (2), 69-73.

Sikora, V. V. (2019). Interaktyvna kompetentnist maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury: pedahohichni umovy yii formuvannia [Interactive competence of future teachers of physical education: pedagogical conditions for its formation]. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody «Teoriya ta metodyka navchannya ta vykhovannya» – Collection of scientific works of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University «Theory and Methods of Learning and Education», 47, 113-122. DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2019.47.10.

Chepeliuk, A. V. (2014). Formuvannia psykholoho-pedahohichnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury u vyshchomu navchalnomu zakladi [Formation of psychological and pedagogical competence of a future teacher of physical education at university]. Candidate’s thesis. Khmelnytskyi, Ukraine.

Downloads

Опубліковано

22.05.2024