ПЕДАГОГІЧНИЙ АРТИСТИЗМ ЯК ЕЛЕМЕНТ ТВОРЧИХ МОЖЛИВОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

Ключові слова:

інноваційний підхід, театральна педагогіка, художньо-педагогічне перевтілення, педагогічна імпровізація, режисура педагогічної дії

Анотація

У статті висвітлено важливі аспекти фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, пов’язані з розкриттям та розвитком творчого потенціалу фахівців. Актуальність дослідження полягає у розгляді предметного поля творчих можливостей студентів через категорію педагогічного артистизму.

Мета роботи – висвітлення ролі й значення педагогічного артистизму вчителя у формуванні його здатності інноваційно мислити та продуктивно діяти.

Методологія. Проблема педагогічного становлення майбутніх фахівців мистецького профілю вирішується у контексті інноваційної навчальної діяльності на основі гуманізму, демократизму, визначення пріоритетності загальнолюдських духовних цінностей.

Наукова новизна полягає у розгляді проблеми педагогічної творчості як прояву інноваційності освіти (продукування нових мистецько-освітніх ідей, бажання оновлення способів художніх дій). З використанням методів порівняльного аналізу та узагальнення автором викладено власне наукове бачення категорії творчого потенціалу, складовою якого виступає педагогічних артистизм. В контексті інноваційного підходу автором розглянуто низку понять, що відображають сутність педагогічного артистизму як особистісного утворення, а саме: здатність до художньо-педагогічного перевтілення, педагогічної імпровізації та режисури педагогічної дії.

У роботі викладено педагогічні умови реалізації творчих можливостей майбутніх учителів музичного мистецтва через розвиток педагогічного артистизму. Автором наголошено вагомість врахування у процесі професійного становлення фахівців необхідності впровадження режиму творчого пошуку із застосуванням таких методів як моделювання мистецько-педагогічних ситуацій та використання арт-педагогічних технік.

Висновки. Розкриття творчих можливостей майбутніх учителів музичного мистецтва ефективно вирішується на основі поєднання засобів традиційної та театральної педагогіки з орієнтацією на педагогічний артистизм, здатність до художньопедагогічного перевтілення, педагогічної імпровізації та режисури педагогічної дії.

Біографія автора

Жань Цзюй, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Аспірант Національного педагогічного
університету імені М. П. Драгоманова
(Київ, Україна)

Посилання

Budianskyi, D. V. (2006). Formuvannia pedahohichnoho artystyzmu maibutnoho vchytelia humanitarnykh dystsyplin [Formation of pedagogical artistry of the future teacher of humanities]. Candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Bulatova, O. S. (2006). Pedagogicheskij artistizm: ucheb. posob. dlya stud. vyssh. ped. ucheb. Zavedenij [Pedagogical artistry: textbook for students]. Moskow, Russia.

Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii: navch. posibnyk [Innovative pedagogical technologies: textbook]. Kyiv, Ukraine.

Zagvyazinskij, V. I. (1987). Pedagogicheskoe tvorchestvo uchitelya [Pedagogical creativity of the teacher]. Moskow, Russia.

Moliako, V. O., Muzyky, O. L. (2006). Zdibnosti, tvorchist, obdarovanist: teoriia, metodyka, rezultaty doslidzhen: kolektyvna monohrafiia [Abilities, creativity, talent: theory, methodology, research results: a collective monograph]. Zhytomyr, Ukraine.

Lazariev, M. O. (1995). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti: navchalnyi posibnyk dlia pedahohichnykh instytutiv [Fundamentals of pedagogical creativity: a textbook for pedagogical institutes]. Sumy, Ukraine.

Mozghovyi, V. L. (2014). Rezhysura pedahohichnoi dii: teoretychnyi ta metodychnyi aspekty: monohrafiia [Directing pedagogical action: theoretical and methodological aspects: monograph]. Mykolaiv, Ukraine.

Tkachova O.O. (2014). Formuvannia u maibutnikh uchyteliv artystychnykh umin yak komponenta pedahohichnoi maisternosti [ Formation of artistic skills in future teachers as a component of pedagogical skills]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Cagarelli, YU. A. (2008). Psihologiya muzykalno-ispolnitelskoj deyatelnosti: uchebnoe posobie [Psychology of music performance: a textbook]. SPb, Russia.

Iamnytskyi, V. M. (2006). Rozvytok zhyttietvorchoi aktyvnosti osobystosti: teoriia ta eksperyment: monohrafiia [Development of life-creating activity of the individual: theory and experiment: monograph]. Odesa, Ukraine.

Downloads

Опубліковано

22.05.2024