НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАРКЕТОЛОГІВ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
Ключові слова:
нормативно-правове забезпечення, професійна підготовка, маркетолог, європейський освітній простірАнотація
Сучасний розвиток світової спільноти визначив проблему формування єдиного освітнього простору при наявності в кожній національній освітній системі як своїх характерних особливостей, так і врахування глобальних тенденцій з метою збереження необхідного різноманіття. Єдиний освітній простір надає можливість національним системам освіти європейських країн узгоджувати освітні інтереси з партнерами на основі підвищення мобільності студентів, викладачів, управлінського персоналу, зміцнення зв'язків і співробітництва між ЗВО Європи. В результаті єдина Європа набуває більшої привабливості на світовому освітньому ринку. У контексті нашого дослідження розглянуто ті нормативно-правові акти, які спрямовані на регулювання освітньої діяльності щодо професійної підготовки фахівців, зокрема маркетологів.
Мета роботи: обґрунтувати особливості становлення нормативно-правової бази професійної підготовки маркетологів в країнах Європейського Союзу.
Методологія: на основі методів аналізу нормативно-правових актів, порівняння діяльності національних і загальноєвропейських професійних об’єднань досліджено розвиток нормативно-правової бази із питань професійної підготовки фахівців, зокрема маркетологів.
Наукова новизна статті полягає у визначенні впливу нормативного забезпечення на становлення професійної підготовки маркетологів у європейському просторі.
Висновки. Дослідження нормативно-правової бази підготовки фахівців у європейському контексті засвідчує, що становлення європейських норм і стандартів освіти в другій половині ХХ – початку ХХІ століття і їх впровадження в практику професійної освіти буде сприяти підвищенню інтеграції до загальноєвропейського інтелектуально-освітнього середовища. Процеси глобалізації, інтеграції, інформатизації суспільства вимагають нових підходів до професійної підготовки фахівців з маркетингу в Україні, гармонізації освітнього простору, а це можливо лише за умов уніфікації вимог до національних систем освіти, стандартизації технологій навчання, стандартизації процесів управління закладами освіти.
Зміни на ринку обумовлюють потребу у вдосконаленні методів підготовки майбутнього фахівця з маркетингу, що може бути предметом подальших досліджень.
Посилання
Konventsiia pro vyznannia uchbovykh kursiv, dyplomiv pro vyshchu osvitu i vchenykh stupeniv u derzhavakh rehionu Yevropy [Convention on the Recognition of Training Courses, Diplomas for Higher Education and Academic Degrees in the States of the European Region]. Baza danykh « Lyha Zakon». Hlavnyi pravovoi portal Ukrayny – The database is «League of Law». The main legal portal of Ukraine. Retrieved from: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MU79K05U.html.
Konventsiia pro tekhnichnu ta profesiinu osvitu [Convention on Technical and Vocational Education]. Baza danykh «Zakonodavstvo Ukrainy». VR Ukrainy – Legislation of Ukraine database of the Verkhovna Rada of Ukraine. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_271.
Lyssabonskaia Konventsyia [Lisbon Convention]. Baza danykh Nezavysymoe ahentstvo po obespechenyiu kachestva v obrazovanyy – Database is «Independent Agency for Quality Assurance in Education». Retrieved from: https://iqaa.kz/mezhdunarodnye-dokumenty/lissabonskaya-konventsiya.
Mizhnarodni normatyvno-pravovi akty pro osvitu ta yikhnii vplyv na formuvannia derzhavnoi polityky v haluzi osvity Ukrainy [International legal acts on education and their influence on the formation of state policy in the field of education of Ukraine]. Baza danykh sait Komitetu Verkhovnoi Rady Ukrainy z pytan osvity, nauky ta innovatsii – Database is the site of the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Education, Science and Innovation. Retrieved from: http://kno.rada.gov.ua/print/73183.html.
Mezhdunarodnyi kodeks ICC/ESOMAR po praktyke provedenyia marketynhovykh y sotsyalnykh yssledovanyi, yzuchenyia obshchestvennoho mnenyia y analyza dannykh [ICC / ESOMAR International Code of Practice for Marketing and Social Research, Public Opinion and Data Analysis]. Retrieved from: https://www.esomar.org/uploads/public/knowledge-and-standards/codes-and-guidelines/ICCESOMAR_Code_Russian_.pdf.
Standarty [Standards]. Baza danykh Ukraynskaia Assotsyatsyia Marketynha – Database is Ukrainian Marketing Association. Retrieved from: http://uam.in.ua/ukr/standarts/.
Status Konventsyy o zashchyte prav cheloveka y osnovnykh svobod (Rym, 4 noiabria 1950 h.) [Status of the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms (Rome, November 4, 1950)]. Baza danykh «Garant» – Database is «Guarant». Retrieved from: http://base.garant.ru/2540800/.
ESOMAR. Baza danykh «Vikipediia» – Wikipedia database. Retrieved from: https://uk.wikipedia.org/wiki/ESOMAR.
European Marketing Confederation. Baza danykh «sait Yevropeiskoi marketynhovoi konfederatsii» – Database is «Site of the European Marketing Confederation». Retrieved from: https://emc.be/about-emcq/.
European Qualifications Framework. Baza danykh «Ievropeiskyi tsentr rozvytku profesiinoi pidhotovky» – Database is «European Center for the Development of Vocational Training». Retrieved from: https://www.cedefop.europa.eu/en/events-and-projects/projects/european-qualifications-framework-eqf.