НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАРКЕТОЛОГІВ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

Ключові слова:

нормативно-правове забезпечення, професійна підготовка, маркетолог, європейський освітній простір

Анотація

Сучасний розвиток світової спільноти визначив проблему формування єдиного освітнього простору при наявності в кожній національній освітній системі як своїх характерних особливостей, так і врахування глобальних тенденцій з метою збереження необхідного різноманіття. Єдиний освітній простір надає можливість національним системам освіти європейських країн узгоджувати освітні інтереси з партнерами на основі підвищення мобільності студентів, викладачів, управлінського персоналу, зміцнення зв'язків і співробітництва між ЗВО Європи. В результаті єдина Європа набуває більшої привабливості на світовому освітньому ринку. У контексті нашого дослідження розглянуто ті нормативно-правові акти, які спрямовані на регулювання освітньої діяльності щодо професійної підготовки фахівців, зокрема маркетологів.

Мета роботи: обґрунтувати особливості становлення нормативно-правової бази професійної підготовки маркетологів в країнах Європейського Союзу.

Методологія: на основі методів аналізу нормативно-правових актів, порівняння діяльності національних і загальноєвропейських професійних об’єднань досліджено розвиток нормативно-правової бази із питань професійної підготовки фахівців, зокрема маркетологів.

Наукова новизна статті полягає у визначенні впливу нормативного забезпечення на становлення професійної підготовки маркетологів у європейському просторі.

Висновки. Дослідження нормативно-правової бази підготовки фахівців у європейському контексті засвідчує, що становлення європейських норм і стандартів освіти в другій половині ХХ – початку ХХІ століття і їх впровадження в практику професійної освіти буде сприяти підвищенню інтеграції до загальноєвропейського інтелектуально-освітнього середовища. Процеси глобалізації, інтеграції, інформатизації суспільства вимагають нових підходів до професійної підготовки фахівців з маркетингу в Україні, гармонізації освітнього простору, а це можливо лише за умов уніфікації вимог до національних систем освіти, стандартизації технологій навчання, стандартизації процесів управління закладами освіти.

Зміни на ринку обумовлюють потребу у вдосконаленні методів підготовки майбутнього фахівця з маркетингу, що може бути предметом подальших досліджень.

Біографії авторів

Г. В. Товканець, Мукачівський державний університет

Доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри теорії та методики початкової освіти
Мукачівського державного університету
(Мукачево, Україна)

Т. М. Кравченко, Мукачівський державний університет

Старший викладач кафедри англійської
філології та методики викладання іноземних мов
Мукачівського державного університету
(Мукачево, Україна)

Посилання

Konventsiia pro vyznannia uchbovykh kursiv, dyplomiv pro vyshchu osvitu i vchenykh stupeniv u derzhavakh rehionu Yevropy [Convention on the Recognition of Training Courses, Diplomas for Higher Education and Academic Degrees in the States of the European Region]. Baza danykh « Lyha Zakon». Hlavnyi pravovoi portal Ukrayny – The database is «League of Law». The main legal portal of Ukraine. Retrieved from: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MU79K05U.html.

Konventsiia pro tekhnichnu ta profesiinu osvitu [Convention on Technical and Vocational Education]. Baza danykh «Zakonodavstvo Ukrainy». VR Ukrainy – Legislation of Ukraine database of the Verkhovna Rada of Ukraine. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_271.

Lyssabonskaia Konventsyia [Lisbon Convention]. Baza danykh Nezavysymoe ahentstvo po obespechenyiu kachestva v obrazovanyy – Database is «Independent Agency for Quality Assurance in Education». Retrieved from: https://iqaa.kz/mezhdunarodnye-dokumenty/lissabonskaya-konventsiya.

Mizhnarodni normatyvno-pravovi akty pro osvitu ta yikhnii vplyv na formuvannia derzhavnoi polityky v haluzi osvity Ukrainy [International legal acts on education and their influence on the formation of state policy in the field of education of Ukraine]. Baza danykh sait Komitetu Verkhovnoi Rady Ukrainy z pytan osvity, nauky ta innovatsii – Database is the site of the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Education, Science and Innovation. Retrieved from: http://kno.rada.gov.ua/print/73183.html.

Mezhdunarodnyi kodeks ICC/ESOMAR po praktyke provedenyia marketynhovykh y sotsyalnykh yssledovanyi, yzuchenyia obshchestvennoho mnenyia y analyza dannykh [ICC / ESOMAR International Code of Practice for Marketing and Social Research, Public Opinion and Data Analysis]. Retrieved from: https://www.esomar.org/uploads/public/knowledge-and-standards/codes-and-guidelines/ICCESOMAR_Code_Russian_.pdf.

Standarty [Standards]. Baza danykh Ukraynskaia Assotsyatsyia Marketynha – Database is Ukrainian Marketing Association. Retrieved from: http://uam.in.ua/ukr/standarts/.

Status Konventsyy o zashchyte prav cheloveka y osnovnykh svobod (Rym, 4 noiabria 1950 h.) [Status of the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms (Rome, November 4, 1950)]. Baza danykh «Garant» – Database is «Guarant». Retrieved from: http://base.garant.ru/2540800/.

ESOMAR. Baza danykh «Vikipediia» – Wikipedia database. Retrieved from: https://uk.wikipedia.org/wiki/ESOMAR.

European Marketing Confederation. Baza danykh «sait Yevropeiskoi marketynhovoi konfederatsii» – Database is «Site of the European Marketing Confederation». Retrieved from: https://emc.be/about-emcq/.

European Qualifications Framework. Baza danykh «Ievropeiskyi tsentr rozvytku profesiinoi pidhotovky» – Database is «European Center for the Development of Vocational Training». Retrieved from: https://www.cedefop.europa.eu/en/events-and-projects/projects/european-qualifications-framework-eqf.

Downloads

Опубліковано

24.05.2024