РОЛЬ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ФОРМУВАННІ ЕСТЕТИЧНОГО СВІТОГЛЯДУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242538Ключові слова:
естетичний світогляд, фізичне виховання, здобувачі вищої освіти, особистістьАнотація
У статті йдеться про значення фізичного виховання у формуванні естетичного світогляду здобувачів вищої освіти. Наголошується на необхідності формування внутрішньої мотивації задля становлення гармонійної, естетично розвиненої особистості, вагому роль у чому відіграє фізичне виховання.
Мета статті – визначити роль фізичної культури у формуванні естетичного світогляду сучасних здобувачів вищої освіти.
Методологія дослідження базується загальнонаукових методах аналізу та синтезу, індукції. Використання цих методів дозволило комплексно проаналізувати порушену проблему враховуючи дані різних наук. З конкретно-наукових методів використовувалися метод педагогічного спостереження та анкетування.
Наукова новизна полягає у комплексному дослідженні питання значення фізичного виховання у формуванні естетичного світогляду здобувачів вищої освіти, що дозволило визначити позитивні й негативні тенденції у ставленні студентів до фізичної культури та шляхи підвищення їх мотивації до ведення здорового способу життя й естетичного розвитку.
Висновки. У ході дослідження ми з’ясували, що формування ціннісних орієнтирів сучасного здобувача вищої освіти має стати його внутрішнім рушієм для діяльності. Становлення гармонійної особистості з власним естетичним світоглядом має реалізовуватися через конкретну діяльність, одним із дієвих методів якої є заняття фізичною культурою, що дозволяє здобувачам вищої освіти ставати всебічно розвиненими особистостями і наближає їх до досягненню ними естетичних ідеалів.
Проте можна відзначити й певні негативні тенденції у ставленні здобувачів вищої освіти до занять фізичною культурою, що передусім виявляється у відсутності належної внутрішньої мотивації. Вирішення проблеми можливо завдяки злагодженій роботі викладачів, формування суспільної культури, у якій значне місце належить здоровому способу життя.
На нашу думку, перспективи подальших досліджень полягають у розробці конкретних методик і заходів спрямованих на гармонійний фізичний й естетичний розвиток здобувачів вищої освіти.