ОБҐРУНТУВАННЯ РОЛІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ БАКАЛАВРІВ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242902Ключові слова:
загальна підготовка, вища математика, професійна підготовка бакалаврів економічного профілюАнотація
У циклі загальнопрофесійної підготовки бакалаврів економічного профілю передбачається вивчення курсу вищої математики. Метою вивчення вищої математики є оволодіння студентами методологією загального наукового підходу до математичного моделювання та розвитку економічних систем, що у свою чергу слугує науковою основою подальших досліджень у професійній підготовці та майбутній професійній діяльності. Загальнорозвивальна функція вищої математики полягає у розвитку аналітичного, логічного, абстрактного мислення студентів.
Зокрема, у професійній підготовці майбутніх бакалаврів економічного профілю вивчення вищої математики створює наукову основу для вивчення спеціальних предметів таких як статистика, економетрія, теорія імовірності, теорія оптимального управління, мікро- і макроекономіка тощо.
Стаття актуалізує роль вищої математики як основоположного етапу професійної підготовки майбутніх бакалаврів економічного профілю до вивчення спеціальних фахових дисциплін та обґрунтовує її роль у формуванні особистісних якостей майбутніх спеціалістів.
Мета статті полягає в обґрунтуванні місця і ролі вивчення вищої математики у професійному становленні спеціалістів економічного профілю.
Методологією дослідження слугували ідеї системного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного та технологічного підходів в освіті.
Методи дослідження: теоретичні (аналіз та узагальнення науково-педагогічної і навчально-методичної літератури та педагогічного досвіту); емпіричні (спостереження за навчальною діяльністю студентів, бесіди зі студентами, аналіз результатів навчальної діяльності студентів).
Наукова новизна: Доведено місце та роль вивчення вищої математики у професійній підготовці бакалаврів економічного профілю.
Висновки. Предмету «Вища математика» в освітній програмі підготовки бакалаврів економічного профілю належить основоположна наукова основа, що створює базу для оволодіння спеціальними предметами економічної підготовки та формуванню особистісних якостей майбутніх спеціалістів. Використання міжпредметних зв’язків вищої математики з дисциплінами економічного циклу сприятиме підвищенню мотивації студентів до оволодіння спеціальними дисциплінами.