ОБҐРУНТУВАННЯ РОЛІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ БАКАЛАВРІВ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Тетяна Газука Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри економіки і управління, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-1783-1869
  • Олена Плуток Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри економіки і управління, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-3063-4667

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242902

Ключові слова:

загальна підготовка, вища математика, професійна підготовка бакалаврів економічного профілю

Анотація

У циклі загальнопрофесійної підготовки бакалаврів економічного профілю перед­бачається вивчення курсу вищої математики. Метою вивчення вищої математики є оволодіння студентами методологією загального наукового підходу до математичного моделювання та розвитку економічних систем, що у свою чергу слугує науковою основою подальших досліджень у професійній підготовці та майбутній професійній діяльності. Загальнорозвивальна функція вищої математики полягає у розвитку аналітичного, логічного, абстрактного мислення студентів.

Зокрема, у професійній підготовці майбутніх бакалаврів економічного профілю вивчення вищої математики створює наукову основу для вивчення спеціальних предметів таких як статистика, економетрія, теорія імовірності, теорія оптимального управління, мікро- і макроекономіка тощо.

Стаття актуалізує роль вищої математики як основоположного етапу професійної підготовки майбутніх бакалаврів економічного профілю до вивчення спеціальних фахових дисциплін та обґрунтовує її роль у формуванні особистісних якостей майбутніх спеціалістів.

Мета статті полягає в обґрунтуванні місця і ролі вивчення вищої математики у професійному становленні спеціалістів економічного профілю.

Методологією дослідження слугували ідеї системного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного та технологічного підходів в освіті.

Методи дослідження: теоретичні (аналіз та узагальнення науково-педагогічної і навчально-методичної літератури та педагогічного досвіту); емпіричні (спостереження за навчальною діяльністю студентів, бесіди зі студентами, аналіз результатів навчальної діяльності студентів).

Наукова новизна: Доведено місце та роль вивчення вищої математики у професійній підготовці бакалаврів економічного профілю.

Висновки. Предмету «Вища математика» в освітній програмі підготовки бакалаврів економічного профілю належить основоположна наукова основа, що створює базу для оволодіння спеціальними предметами економічної підготовки та формуванню особистісних якостей майбутніх спеціалістів. Використання міжпредметних зв’язків вищої математики з дисциплінами економічного циклу сприятиме підвищенню мотивації студентів до оволодіння спеціальними дисциплінами.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ