ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО СУПЕРВІЗІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В КАНАДІ

Автор(и)

  • С. В. Грищенко Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-7981-3578

Ключові слова:

супервізія, супервізійна діяльність, мета супервізії, соціальні працівники, професійна підготовка соціальних працівників в Канаді

Анотація

У статті визначено супервізію в процесі професійної підготовки соціальних працівників в Канаді. Охарактеризовано сучасні аспекти супервізійної діяльності в процесі професійної підготовки соціальних працівників до супервізійної діяльності в Канаді.
Супервізія – основний засіб, за допомогою якого визначений установою супервізор полегшує роботу персоналу, індивідуально й колективно, та забезпечує стандарти роботи.
Поняття супервізії визначається через моделі аналізу і компетентного розв’язання ситуацій, що виникають у взаємодії з клієнтами. Під поняттям «супервізія», маємо розуміти стосунки між однією людиною, супервізором, та іншою, супервізованим.
Мета статті – охарактеризувати сутність професійної підготовки соціальних працівників до супервізійної діяльності в Канаді.
Методологія базується на сучасних положеннях соціальної роботи і відображає взаємозв’язок методологічних підходів до вивчення проблем «супервізії» та «супервізійної діяльності» в процесі професійної підготовки соціальних працівників до супервізійної діяльності в Канаді.
Наукова новизна. Визначено супервізію в процесі професійної підготовки соціальних працівників в Канаді. Охарактеризовано сучасні аспекти супервізійної діяльності в процесі професійної підготовки соціальних працівників до супервізійної діяльності в Канаді.
Висновки. 1. Визначено сутність і зміст супервізії. 2. Супервізія є важливою та необхідною складовою в процесі професійної підготовки соціальних працівників до супервізійної діяльності в Канаді. 3. Мета супервізії – допомагати супервізованому більш ефективно виконувати завдання, визначені в посадових обов’язках. 4. Освітні стандарти у професійній підготовці соціальних працівників до супервізійної діяльності в Канаді відсутні.

Біографія автора

С. В. Грищенко, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри соціальної роботи та
освітніх і педагогічних наук
Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Arkhypova, S. P., Ghajduk, N. M., Stavkova, S. Gh. (2019). Teorija i praktyka neperervnoji profesijnoji pidghotovky socialjnykh pracivnykiv do supervizijnoji dijaljnosti v Kanadi. [Theory and Practice of Continuing Professional Training of Social Workers for Supervision in Canada]: monoghrafija [а monograph]. Cherkasy: ChNU.

Astremsjka, I. V. (2017). Prykladni metodyky ta osnovy superviziji v socialjnij roboti [Applied methods and foundations of supervision in social work]: navch. posib. [a textbook]. Mykolajiv: Vydavnyctvo ChNU imeni Petra Moghyly.

Braun, A., & Bourn, A. (2003). Supervizor u socialjnij roboti: supervizija doghljadu v ghromadi, dennykh ta stacionarnykh ustanovakh. [Social work supervisor: community, day care and residential care supervision] Pereklad z anghl. T. V. Semyghinoji. Kyjiv: Puljsary.

Ghajduk, N. M., Klos, L. Je., Stavkova, S. Gh., Beljaeva, S. Ja. (2007). Socialjna robota: praktychna pidghotovka studentiv na osvitnjomu rivni «bakalavr» [Social work: practical training of students at the Bachelor level]. Ljviv: Vydavnyctvo Nacionaljnogho universytetu «Ljvivsjka politekhnika».

Guidelines for Ethical Practice. (2005), 14. Retrieved from: https//casw-acts.ca/en/what-social-work/caswcode-ethics/guideline-ethical-practice.

Hayduk, N., & McKenzie, B. (2012). Developing a Sustainable Model of Social Work Educationin Ukraine. In T. Heinonenand J. Drolet (eds.), International Social Work Development. Social Work Experiences and Perspectives. Halifax & Winnipeg: Femwood Publishing, 147–169.

Munson, С. E. (1989). Editorial. Clinical Supervisor, 7(1), 1–4.

Munson, С. E. (2002). Handbook of clinical social work supervision. (3rd ed.). New York: Haworth Press.

Rodway, M. R. (1991). Motivation and team building of supervisors in a multi-servicesetting. The Clinical Supervisor, 9(2), 161–169.

Stavkova, S., & Flaherty, M. (2017). Participatory Research: Community Building in Action. Yearbook of Varna University of Management, X, 376–385.

Tsui, M.-S. (2005a). Functions of social work supervision in Hong Kong. International Social Work, 48 (4), 485–493.

Tsui, M.-S. (2005b). Social work supervision: Contexts and concepts. Thousand Oaks, CA: Sage.

Downloads

Опубліковано

04.04.2023