РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ЯК КОМПЕТЕНЦІЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО ФАХІВЦЯ

Автор(и)

Ключові слова:

академічна доброчесність, заклад вищої освіти, здобувач вищої освіти, академічна культура, мотивація

Анотація

Актуальність дослідження академічної доброчесності у контексті ставлення та готовності до підтримки відповідних принципів з боку студентської молоді обумовлюється прагненням української вищої освіти до нового виміру академічної культури, що
характеризується утвердженням моральних норм та цінностей у сфері навчання, викладання та науково-дослідницької діяльності.
Мета статті полягає в емпіричному дослідженні особливостей розвитку академічної доброчесності в умовах закладу вищої освіти (на прикладі Чернігівського національного технологічного університету).
Методологія. Емпіричне дослідження проводилося на базі Чернігівського національного технологічного університету шляхом опитування за допомогою авторської анкети «Академічна доброчесність: погляд молоді». В опитуванні брали участь 170 осіб
віком 18 до 50 років. Серед них особи віком від 18 до 22 років 86%, від 23 до 50 років 14%. Жінок респондентів було більше (59%), аніж респондентів чоловічої статі (41%).
Наукова новизна. Поняттям та видам академічної доброчесності присвячено безліч лекцій, вебінарів та тренінгів по всій Україні, але недостатньо досліджень акцентують увагу на наслідках порушення норм академічної доброчесності: здобувачі вищої освіти поінформовані про фундаментальні основи академічної доброчесності, але вважають за норму їх ігнорувати. У дослідженні визначено потенціал формування компетенції академічно доброчесного конкурентоспроможного фахівця в умовах позааудиторної роботи зі здобувачами вищої освіти.
Висновки. У ході емпіричного дослідження першочерговими причинами, які сприяють процвітанню академічної нечесності в українських закладах вищої освіти було виділено відсутність у здобувачів вищої освіти досвіду викладення власних думок та відсутність страху перед покаранням за порушення норм академічної доброчесності. Щодо дієвості заходів у сфері формування культури академічної доброчесності, то здобувачі вищої освіти наголошують на ролі роботи кураторів академічних груп у форматі позааудиторних заходів.

Біографії авторів

А. В. Вербицька, Чернігівський національний технологічний університет

ResearcherID: U-8619-2019
Кандидат наук держ. упр.,
завідувач кафедри маркетингу, PR-технологій та логістики
Чернігівського національного технологічного університету
(Чернігів, Україна)

Т. М. Децюк, Чернігівський національний технологічний університет

ResearcherID: J-2729-2016
Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри соціальної роботи
Чернігівського національного технологічного університету
(Чернігів, Україна)

О. В. Василенко, Чернігівський національний технологічний університет

Фахівець відділу з питань працевлаштування,
практики та зв’язків з громадськістю
Чернігівського національного технологічного університету
(Чернігів, Україна)

Посилання

Kurbatov S.V. Akademichna dobrochesnist yak imperatyv vyzhyvannia universytetskoi spilnoty [Academic integrity as an imperative of survival of academic community]. 2016. URL: http://studyinukraine.gov.ua/wp-content/uploads/2018/03/Kurbatov.pdf.

Satsyk V. I. Akademichna dobrochesnist: mifichna kontseptsiia chy diievyi kontsept [Academic integrity: myth conceptions or acting concept]. 2017. URL: http://www.saiup.org.ua/novyny/akademichna-dobrochesnist-mifichna-kontseptsiya-chy-diyevyj-kontsept/

Semenenko L. P. Akademichna dobrochesnist – zaporuka yakisnoi osvity [Academic integrity – guarantee of qualified education]. 2016. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPIPress/27252/1/2016_ Semenenko_Akademichna_dobrochesnist.pdf.

Finikov T. V., Artiukhov A. Ye. Akademichna chesnist yak osnova staloho rozvytku universytetu [Academic honesty as a base of sustainable development of a university]. Kyiv: Takson. 2016. 234 s.

Dobko T. V., Turchynovskyi V. R. Akademichna kultura ta dobrochesnist yak sotsialnyi kapital suchasnoho universytetu [Academic culture and integrity as a social capital of a modern university]. 2016. URL: http://www.univer.kharkov.ua/images/redactor/news/2016-09-07/chesnist_osnova_rozvitk_Univers.pdf.

Denisova-Schmidt E. The Global Challenge of Academic Integrity. International Higher Education. 2016 №87. C. 4–6.

Reeves M. Academic integrity and its limits in Kyrgyzstan. International Higher Education. 2015. №37.

Glendinning I. Responses to student plagiarism in higher education across Europe. International Journal for Educational Integrity. 2014. № 10 (1).

Tracey Bretag, Saadia Mahmud, Margaret Wallace, Ruth Walker, Ursula McGowan, Julianne East, Margaret Green, Lee Partridge & Colin James. Teach us how to do it properly. An Australian academic integrity student survey. Studies in Higher Education. 2015. № 39. С. 1150-1169.

Materialy zvitnosti proektu «RISE» [Materials of the report]. 2017. Elektronnyi resurs.

Startuvav proekt «Kordony Ukrainy» [The project «Ukraine`s boundaries» started]. URL: https://www.stu.cn.ua/news_view/2438/ (zaholovok z ekranu). Data zvernennia: 01.12.2019.

Proekt ChNTU u prohrami Ukraine Higher Education Leadership Development Programme [CNUT`s project is in the Ukraine Higher Education Leadership Development Programme]. URL: https://www.stu.cn.ua/ news_view/2559/ zaholovok z ekranu). Data zvernennia: 01.12.2019

Naukovtsi ChNTU spilkuvalys z brytanskymy kolehamy [Researchers from CNUT communicated with the British colleagues]. URL: https://www.stu.cn.ua/news_view/2747/ (zaholovok z ekranu). Data zvernennia: 01.12.2019.

Downloads

Опубліковано

04.04.2023