ОБҐРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ СИЛОВОЇ ПІДГОТОВКИ СТАРШОКЛАСНИКІВ РІЗНОГО СОМАТИЧНОГО ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253101Ключові слова:
силова підготовка, старшокласники, диференційований підхідАнотація
Основним принципом реалізації розвивально-оздоровчих занять з фізичної культури школярів є диференційоване застосування фізичних навантажень. Диференціація ґрунтується на індивідуальних можливостях однорідних за морфофункціональним станом груп.
Мета роботи: розробка методики розвитку силових здатностей старшокласників різного соматичного здоров’я на уроках фізичної культури.
Методологія дослідження. В дослідженні взяли участь 102 учні (62 дівчат і 40 юнаків). Задіяні антропометрія, педагогічне тестування фізичних здатностей, фізіологічні проби серцево-судинної та дихальної систем, експрес-оцінка рівня соматичного здоров’я за
Г. Л. Апанасенком, вибірковий статистичний метод та кореляційний аналіз.
Наукова новизна: особливості взаємодії показників фізичного розвитку, фізичних здатностей, фізіологічних проб із компонентами та рівнями соматичного здоров’я старшокласників.
Висновки: провідними компонентами силової підготовленості в оцінці їх взаємодії з компонентами соматичного здоров’я є показники швидкісно-силових якостей, абсолютної й силової динамічної витривалості рук і тулуба; коефіцієнти кореляції між взаємозалежними функціональними й силовими компонентами найбільші у дівчат із середнім рівнем здоров’я, а в юнаків – із вищим за середній рівнем.