ОБҐРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ СИЛОВОЇ ПІДГОТОВКИ СТАРШОКЛАСНИКІВ РІЗНОГО СОМАТИЧНОГО ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

  • Валерій Арефьєв Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та методики фізичного виховання, Український державний університет імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0000-0003-0567-8331
  • Микола Попов Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри безпеки життєдіяльності та фізичного виховання, Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій https://orcid.org/0000-0002-3668-0154
  • Олександр Саламаха Старший викладач, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-4798-9800

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253101

Ключові слова:

силова підготовка, старшокласники, диференційований підхід

Анотація

Основним принципом реалізації розвивально-оздоровчих занять з фізичної культури школярів є диференційоване застосування фізичних навантажень. Диференціація ґрунту­ється на індивідуальних можливостях однорідних за морфофункціональним станом груп.

Мета роботи: розробка методики розвитку силових здатностей старшокласників різного соматичного здоров’я на уроках фізичної культури.

Методологія дослідження. В дослідженні взяли участь 102 учні (62 дівчат і 40 юнаків). Задіяні антропометрія, педагогічне тестування фізичних здатностей, фізіологічні проби серцево-судинної та дихальної систем, експрес-оцінка рівня соматичного здоров’я за
Г. Л. Апанасенком, вибірковий статистичний метод та кореляційний аналіз.

Наукова новизна: особливості взаємодії показників фізичного розвитку, фізичних здат­ностей, фізіологічних проб із компонентами та рівнями соматичного здоров’я старшокласників.

Висновки: провідними компонентами силової підготовленості в оцінці їх взаємодії з компонентами соматичного здоров’я є показники швидкісно-силових якостей, абсолютної й силової динамічної витривалості рук і тулуба; коефіцієнти кореляції між взаємозалежними функціональними й силовими компонентами найбільші у дівчат із середнім рівнем здоров’я, а в юнаків – із вищим за середній рівнем.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ